Spodenki menstruacyjne okazują się coraz popularniejszą opcją, ale już stosowanie innych produktów wielokrotnego użytku takich jak podpaski wielokrotnego użytku (10 proc.), miseczki menstruacyjne (7 proc.) czy tampony wielokrotnego użytku (5 proc), pozostaje na niskim poziomie zainteresowania. Higiena pozostaje największą barierą, ponieważ sześć na dziesięć kobiet (59 proc.) uważa, że nie są one tak higieniczne w użyciu, jak opcje jednorazowe.
– Spodenki menstruacyjne nie są już produktem niszowym, a jedna na pięć Brytyjek kupiła parę w zeszłym roku. Widzieliśmy już, jak duże sklepy odzieżowe, takie jak Puma, M&S i Primark, chcą zdobyć udział w tym rosnącym rynku, dodając taką bieliznę do swojego asortymentów. To odzwierciedla rosnącą świadomość wpływu mody na środowisko – wyjaśnia Tamara Sender, starszy analityk ds. konsumentów Mintel.
Według Mntela, kategoria artykułów wielokrotnego użytku ma spory potencjał wzrostu. Zainteresowanie środkami higienicznymi wielokrotnego użytku jest duże. Jednak, chociaż są one postrzegane jako bardziej przyjazne dla środowiska i o wyższej wartości niż produkty jednorazowe, są również odbierane jako niekomfortowe.
Przeczytaj również:
Wielorazowe podpaski, czyli ekologiczne myślenie o higienie kobiecej