StoryEditor
Producenci
28.12.2022 00:00

Colgate testuje personalizację past do zębów

Spersonalizowane produkty kosmetyczne zalały branżę w ostatnich latach, ale pielęgnacja jamy ustnej to wciąż niezbadane terytorium. Jest to obszar, którym Colgate-Palmolive bada zainteresowanie za pomocą metodologii test and exercise.

Podążając śladami firm takich jak L’Oréal​ i Shiseido​, które mocno zainwestowały w technologie tworzenia produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb, firma Colgate-Palmolive ocenia obecnie potencjał indywidualizacji w pielęgnacji jamy ustnej za pomocą metodologii test and exercise.

Colgate + YOU to koncept pasty do zębów, którą można spersonalizować, prezentowany na stronie internetowej firmy Colgate skierowanej bezpośrednio do konsumentów w USA, w cenie 12 dolarów za tubkę i sprzedawanej pod hasłem „wyjątkowo twoja”.
 


Poza innowacjami w zakresie opakowań konsumenci nie zauważyli żadnych znaczących zmian na rynku past do zębów od dłuższego czasu” — powiedziała Jennifer White Boehm, dyrektor ds. raportów dotyczących higieny osobistej, gospodarstwa domowego i zdrowia i dobrego samopoczucia firmy Mintel. „Nasze dane pokazują, że 63 proc. dorosłych Amerykanów, którzy używają produktów do pielęgnacji jamy ustnej, jest zainteresowanych produktami zaprojektowanymi z myślą o osobistych potrzebach lub zainteresowaniach, więc taki produkt może pomóc firmie Colgate w wyróżnieniu jej marki-seniorki i uczynić ją bardziej atrakcyjną dla konsumentów, którzy szukają personalizacji w ich higienie jamy ustnej” — powiedziała White dla CosmeticsDesign-USA. Chociaż kilka niezależnych marek oferowało wcześniej pasty do zębów dostosowane do indywidualnych potrzeb, były one zwykle w sferze naturalnej i organicznej i na znacznie mniejszą skalę.

Potencjalny produkt byłby dostarczany prosto pod drzwi klientów w ciągu pięciu dni roboczych, którzy otrzymywaliby również rabat na kolejny zakup online Colgate. Model koncepcyjny obejmował również szereg innych trendów związanych z kosmetyką i higieną osobistą, ponieważ był z założenia bezcukrowy, bezglutenowy i zapakowany w tubę nadającą się do recyklingu.

Czytaj także: Colgate-Palmolive i NASA podpisują umowę Space Act

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.11.2024 12:21
Ministerstwo Dobrego Mydła zapakuje balsamy w plastik w 100 proc. pochodzący z recyklingu
Ministerstwo Dobrego Mydła, zmienione opakowania balsamówfot. fb MDM

Ministerstwo Dobrego Mydła wymieniło opakowania swoich produktów. Balsamy do ciała zostały zapakowane w plastik z recyklingu i w 100 proc. nadający się do recyklingu. Zmienił się też design produktów.

Ministerstwo Dobrego Mydła wymieniło opakowania swoich balsamów do ciała na wykonane z plastiku pozyskanego z recyklingu i w 100 proc. nadającego się do recyklingu. Opakowania są monomateriałowe i białe zamiast czarnych (czarnych opakowań nie wyłapują taśmy na sortowniach). 

Informując o zmianie, założycielki Ministerstwa Dobrego Mydła, siostry, Anna Bieluń i Urszula Ośmiałowska, podkreśliły, że na swojej drodze biznesowej wielokrotnie musiały mierzyć się z tym, jak pogodzić wyznawane przez siebie zasady z realiami rynku.

– Nigdy nie miałyśmy problemów z podejmowaniem decyzji niekorzystnych finansowo, jeśli szło to w zgodzie z wyznawanymi przez nas wartościami. Nie wiemy, dlaczego tak wyszło, można by mnożyć teorie o wychowaniu, dzieciństwie, ideach. Jedno jest pewne: dość późno zorientowałyśmy się z Ulą, że życiem kieruje inna, ważna zasada.

Aby podejmować decyzje trzeba istnieć. Że aby biznes mógł zachowywać się etycznie musi trwać i funkcjonować na rynku. Nieobecni ani nie zniszczą świata, ani go nie zmienią. Dziś wiemy już, że biznes to balansowanie między tym czego oczekuje klientka, a co my możemy dla niej zrobić nie tracąc firmy, ale też sensu. Zdarza się więc, że wybieramy sprzedaż. W tym jednak wypadku wybrałyśmy sens – oświadczyła Anna Bieluń na profilu firmy.

Najnowsza podjęta przez Ministerstwo Dobrego Mydła decyzja to ważny krok w stronę zrównoważonego rozwoju, ale też przykład, że czasem idea wygrywa z chęcią zysku, bo zmiany opakowań na ekologiczne nie zawsze są entuzjastycznie przyjmowane przez klientów. 

Czytaj też: Mintel: Branża kosmetyczna zmierza w kierunku przełomowych inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju [Beauty Trends 2025]

– Po kilku latach negocjacji z producentem opakowań na balsamy, próby ich optymalizacji i poszukiwań ekologicznej alternatywy – znalazłyśmy. Wiemy, że są mniej eleganckie, że wyglądają taniej, że mniej luksusowo.

Widzimy, jak piszecie Państwo, że przypominają plastik z Temu, podejrzewacie, że tniemy koszta. Prawda jest jednak taka, że są to produkowane specjalnie na nasze zamówienie opakowania z plastiku odzyskanego ze śmieci i w 100% nadające się do recyclingu.

Musieliśmy od nowa badać produkty, aby móc je przepakować, od nowa tworzyć technologię i dokumentację. To nie jest biznes. To ten kawałek, gdzie wygrała idea. Chcemy żebyście Państwo o tym wiedzieli, że wybierając nowe wymieniacie luksus za ekologię. To dobra inwestycja na przyszłość. Może to nawet całkiem niegłupi biznes? – wyjaśnia przedsiębiorczyni.

Ministerstwo Dobrego Mydła to polska, rodzinna manufaktura kosmetyczna założona przez siostry Annę i Urszulę Bieluń w Kamieniu Pomorskim w 2014 roku. Firma specjalizuje się w ręcznym wytwarzaniu naturalnych mydeł oraz kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Proces produkcji opiera się na tradycyjnych metodach rzemieślniczych, gdzie oleje i masła roślinne łączone są z ługiem sodowym, a następnie wzbogacane ziołami, glinkami czy olejkami eterycznymi. Po wylaniu do drewnianych form mydła dojrzewają przez około dwa miesiące.

Czytaj też: Anna Bieluń, Ministerstwo Dobrego Mydła: Potrzeby konsumentów i producentów muszą ustąpić przed potrzebami planety

Ministerstwo Dobrego Mydła jest znane z transparentnej komunikacji. Firma należy do Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.11.2024 10:09
Gwiazda koszykówki JuJu Watkins ambasadorką NYX Professional Makeup
JuJu Watkins, ambasadorka NYX Professional Makeup. JuJu Watkins jest gwiazdą koszykówki kobiecej Uniwersytetu Południowej Kalifornii (USC) oraz członkinią pierwszej drużyny All-American 2024.fot. NYX Professional Makeup

Przełomowe partnerstwo w branży kosmetycznej z gwiazdą kobiecej koszykówki – NYX Professional Makeup ogłosiło współpracę z JuJu Watkins, co jest pierwszym w historii partnerstwem marki kosmetycznej z zawodniczką koszykówki na poziomie akademickim.

JuJu Watkins jest gwiazdą koszykówki kobiecej Uniwersytetu Południowej Kalifornii (USC) oraz członkinią pierwszej drużyny All-American 2024. W ramach roli ambasadorki pojawi się w kampaniach NYX Professional Makeup, które będą publikowane w kanałach społecznościowych i cyfrowych marki. Ich hasło przewodnie to „Make Them Look” („spraw, by wyglądali”) i ma zachęcić sportowców i sportowczynie do odważnego wyrażania siebie i stawiania na autentyzm. Watkins stanie się także twarzą NYX Professional Makeup w przestrzeniach handlowych; jej wizerunek zostanie wyeksponowany w sklepach na terenie całych Stanów Zjednoczonych.

Czytaj też: NYX Professional Makeup i Gordon Ramsay łączą siły przy nowym produkcie

– Duch, talent i zaangażowanie JuJu w dążenie do doskonałości idealnie wpisują się w wartości naszej marki. Nie możemy się doczekać, aby wspierać ją w inspirowaniu naszej społeczności i szerzeniu naszych kluczowych wartości – podkreśliła Yasmin Dastmalchi, dyrektorka generalna NYX Professional Makeup.

W tym roku JuJu Watkins zdobyła tytuł „Najbardziej wpływowej sportowczyni” magazynu „Sports Illustrated” oraz nagrodę dla „Najlepszej przełomowej sportowczyni” podczas gali ESPY Awards. Jako założycielka fundacji „Good JuJu”, gwiazda wspiera młode osoby grające w koszykówkę pochodzące z jej rodzinnego Watts w z południowo-centralnego Los Angeles oraz innych dzielnic tego miasta.

Współpraca z JuJu Watkins to kolejny krok marki NYX Professional Makeup w kierunku wspierania kobiet w sporcie. W ubiegłym roku marka zainicjowała pierwsze w historii kosmetyczne sponsorowanie drużyn sportowych, takich jak WNBA New York Liberty oraz Angel City Football Club z NWSL. Kampania „Make Them Look” umacnia zaangażowanie NYX Professional Makeup w promowanie obecności kobiet w sporcie i celebrowanie wyrażania siebie.

– Jestem podekscytowana współpracą z NYX Professional Makeup, która pomoże mi wzmocnić ich misję inspirowania entuzjastek piękna na całym świecie do wyrażania siebie i podkreślania swojego stylu. NYX celebruje kreatywność i autentyczność, co jest mi bardzo bliskie jako sportowczyni i jako osobie. Cieszę się, że współpracuję z marką, która zachęca każdą osobę, aby czuła się pewnie w swojej skórze – wyznała JuJu Watkins.

Czytaj też: NYX Professional Makeup wesprze metamorfozy polskich drag queens w „Czas na Show. Drag Me Out”

NYX Professional Makeup to marka makijażowa nowej generacji, która odgrywa wiodącą rolę w wyznaczaniu trendów w branży kosmetycznej. Dzięki obecności w ponad 70 krajach oraz szerokiej ofercie produktów, NYX zyskało ogromną popularność wśród osób tworzących w internecie i ich publiki. Marka znana jest z zaangażowania w promowanie inkluzywności, różnorodności oraz budowania społeczności.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2024 13:04