StoryEditor
Eksport
03.03.2023 00:00

Chiny wprowadzają coroczne kontrole kosmetyków dla dzieci

Kosmetyki dziecięce to w Chinach rynek, który zaspokaja potrzeby ponad miliarda małych konsumentów i konsumentek. / Pixabay
Jak wynika z raportu china.org.cn, chiński rząd koncentruje się na dobrostanie publicznym i wprowadza w tym miesiącu nowy zestaw przepisów. Krajowa Administracja Produktów Medycznych jest zobowiązana do corocznego przeprowadzania kontroli wyrywkowych kosmetyków dziecięcych i innych produktów, a także do budowy krajowego systemu informacji o kosmetykach na podstawie kontroli.

Chiny przedstawiły szereg nowych przepisów, które weszły w życie 1 marca, aby poprawić "dobrostan narodu chińskiego". Na przykład od marca do listy leków kwalifikujących się do refundacji ubezpieczenia medycznego w kraju zostanie dodanych 111 leków, z których niektóre są ukierunkowane na COVID-19, choroby rzadkie i choroby pediatryczne. Większość nowo dodanych leków jest na rynku krócej niż pięć lat, a łączna liczba leków objętych ubezpieczeniem medycznym wzrośnie do 2967, wynika z katalogu wydanego przez Narodową Administrację Bezpieczeństwa Zdrowia.

W ramach nowych rozporządzeń Ministerstwo Ekologii i Środowiska opublikowało listę 14 kluczowych zanieczyszczeń, surowo zakazując lub ograniczając ich produkcję, przetwarzanie i emisję. Zanieczyszczenia to niebezpieczne chemikalia, które stanowią zagrożenie dla środowiska i zdrowia ludzi, ale nie zostały jeszcze skutecznie usunięte w Chinach, powiedział urzędnik ministerstwa.

Kolejne rozporządzenie nakłada na Krajową Administrację Produktów Medycznych obowiązek corocznego przeprowadzania kontroli wyrywkowych kosmetyków dla dzieci i innych produktów oraz budowania krajowego systemu informacji o kosmetykach w oparciu o takie kontrole. W 2021 roku zostało opublikowane Rozporządzenie w sprawie nadzoru nad kosmetykami dla dzieci. Był to przełom, ponieważ wraz z nim po raz pierwszy pojawiła się w Chinach prawna definicja kosmetyków dziecięcych i jej wymagania. Aktualne wymagania wobec kosmetyków przeznaczonych dla dzieci są obszerne i szczegółowe, jednak kilka najważniejszych informacji brzmi jak następuje:

  • Zgodnie z przepisami kosmetyki dziecięce to produkty, które są odpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 12 lat (w tym 12 lat) i posiadają funkcje oczyszczające, nawilżające, odświeżające i przeciwsłoneczne. Produkty z etykietami takimi jak „dla wszystkich” i „używane przez całą rodzinę” lub wykorzystujące znaki towarowe, wzory, homonimy, litery, chińskie pinyin, cyfry, symbole, formy opakowań itp., aby wskazać, że docelowymi użytkownikami produktów są również dzieci, podlegają zarządowi kosmetyków dziecięcych. Zgodnie z Regułami Klasyfikacji Kosmetyków i Katalogiem Klasyfikacji, kosmetyki, które są opatrzone informacją, że mogą być używane przez niemowlęta i dzieci, powinny zawierać odpowiedni numer seryjny w swoich kodach klasyfikacyjnych i powinny być zarządzane zgodnie z oświadczeniami dotyczącymi bezpieczeństwa i skuteczności kosmetyków dla „niemowląt” i „dzieci”.
  • Oświadczenia dotyczące skuteczności kosmetyków dla niemowląt (w wieku 0-3 lat, w tym 3 lat) ograniczają się do środków czyszczących, nawilżających, pielęgnacyjnych do włosów, kremów przeciwsłonecznych, łagodzących i odświeżających ciało, podczas gdy oświadczenia dotyczące skuteczności dla dzieci (w wieku 3-12 lat, w tym 12 lat) stare) kosmetyki ograniczają się do oczyszczania, demakijażu, nawilżania, upiększania, perfumowania, pielęgnacji włosów, ochrony przeciwsłonecznej, zaleczania, ukojenia i odświeżenia ciała. Niezgodne z prawem jest umieszczanie na etykietach kosmetyków informacji, że mogą one być stosowane u dzieci poniżej 3 roku życia.
  • Jako kosmetyki nie są traktowane zabawki udające prawdziwe produkty do makijażu.
  • Oznaczenia kosmetyków dla dzieci określone przez Krajową Administrację Produktów Medycznych powinny być umieszczane na powierzchni ekspozycyjnej opakowania sprzedaży i nie mogą być umieszczane na kosmetykach innych niż dziecięce. „Uwaga” lub „ostrzeżenie” powinno być używane jako sygnał zwracający uwagę, a frazy ostrzegawcze, w tym „używać pod nadzorem osoby dorosłej”, powinny być umieszczone na widocznej powierzchni opakowania handlowego.
  • Podmioty rejestrujące i zgłaszające kosmetyki zachęca się do przyjęcia technologii przeciwdziałania fałszerstwom i innych środków na etykietach, aby ułatwić konsumentom identyfikację i wybór legalnych produktów.
  • Producenci powinni również przeciwdziałać myleniu produktu kosmetycznego z żywnością i lekami oraz zapobiegać przypadkowemu jedzeniu i niewłaściwemu użyciu. Nie należy używać słów takich jak „dopuszczony do kontaktu z żywnością” i „jadalny” ani ikon czy grafik związanych z żywnością.


Czytaj także: Elf Cosmetics wycofuje się z Chin

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
02.07.2024 11:47
Uwaga eksporterzy: Pakistan winduje opłaty regulacyjne na importowane kosmetyki
Polskie marki coraz więcej produktów eksportują do Azji.Getty Images Signature
Od 1 lipca w Pakistanie znacząco wzrosną ceny kosmetyków, perfum oraz innych produktów kosmetycznych. Rząd federalny nałożył lub zwiększył opłaty regulacyjne na różne importowane towary, co bezpośrednio wpłynie na ceny tych produktów.

Federalna Rada ds. Przychodów (FBR) w Islamabadzie wydała nowe rozporządzenie SRO.928(I)/2024, zastępujące poprzednie SRO 966(l)12022, wprowadzając opłaty regulacyjne na importowane towary, w tym kosmetyki. Importowane perfumy i spraye będą podlegały 20-procentowemu cłu regulacyjnemu, co oznacza znaczny wzrost cen tych produktów na rynku.

Wprowadzenie tak wysokiego cła ma na celu ograniczenie importu i promowanie lokalnych producentów. Jednocześnie kosmetyki, takie jak lakiery do paznokci, róże i podkłady, będą obciążone jeszcze wyższym, 55-procentowym cłem regulacyjnym. Tak drastyczne zwiększenie opłat na te towary prawdopodobnie wpłynie na dostępność i ceny kosmetyków importowanych, co może skłonić konsumentów do poszukiwania alternatyw na rynku krajowym.

Podobnie wysokie cła będą dotyczyć innych produktów kosmetycznych i higienicznych. Importowany krem do golenia i mydło do golenia zostaną objęte 50-procentowym cłem regulacyjnym, co z pewnością przełoży się na wyższe koszty dla użytkowników tych produktów. Również preparaty do higieny jamy ustnej lub zębów, takie jak pasty do zębów, proszki do mocowania protez oraz przędza używana do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych (nić dentystyczna), będą podlegały 50-procentowemu cłu regulacyjnemu. Wzrost tych opłat może wpłynąć na codzienne wydatki związane z higieną osobistą, zmuszając konsumentów do poszukiwania tańszych, lokalnych alternatyw.

Czytaj także: Polska Na Tle: Polska na 11. miejscu na świecie pod względem wartości eksportu kosmetyków

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2024 16:08
Rosja poszerza rejestr kosmetyków oclonych na poziomie 35 proc. Na liście produkty z Polski
Rząd Federacji Rosyjskiej usiłuje skłaniać rodzimych producentów do zwiększenia produkcji poprzez nakładanie wyższych ceł na importowane kosmetyki.Wiadomości Kosmetyczne
Według informacji przekazanych przez portal RBC, rząd Federacji Rosyjskiej zdecydował się na rozszerzenie listy kosmetyków objętych cłem w wysokości 35 proc. Na nowej liście znajdują się produkty kosmetyczne importowane z Hiszpanii, Japonii, Niemiec oraz Polski.

Decyzją rządu Rosji została poszerzona lista kosmetyków oraz wyrobów perfumeryjnych, na które nałożono cło importowe w wysokości 35 proc., dotyczy to produktów pochodzących z krajów uznanych za "nieprzyjazne". W efekcie, pod restrykcje celną wpadają, jak donosi portal RBC, pasty do zębów z Hiszpanii i Japonii, lakiery do włosów z Polski oraz produkty do golenia z Niemiec. Ministerstwo Przemysłu i Handlu wskazuje, że takie działanie umożliwi dalszy wzrost produkcji krajowej o około 10 proc. rocznie, bazując na dotychczasowej dynamice oraz realizacji projektów lokalizacji produkcji surowców i opakowań.

image
Mapa świata wskazująca na niebiesko kraje, które zdaniem rządu rosyjskiego „dokonują wrogich aktów w stosunku do obywateli Rosji i rosyjskich podmiotów gospodarczych”, a na pomarańczowo te, które „dokonują wrogich aktów w stosunku do rosyjskich dyplomatów”.
Rząd Federacji Rosyjskiej

Nowe regulacje wchodzą w życie tydzień po opublikowaniu dekretu i obowiązują do końca bieżącego roku.

Po wycofaniu się firm zachodnich z rynku, producenci i sprzedawcy kosmetyków w Rosji spodziewali się znacznego wzrostu popytu na rodzime produkty. Jednakże, kombinacja czynników geopolitycznych i sankcji doprowadziła do trudności w dostawach surowców potrzebnych do produkcji kosmetyków w Rosji. Według prezesa firmy kosmetycznej Mixit, Andrieja Kryszniewa, wszystkie duże rosyjskie firmy kosmetyczne, zarówno te produkujące własne, jak i te korzystające z produkcji kontraktowej, opierały się na europejskich surowcach z Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

Według BusinessStat, około 60-70 proc. składników używanych w rosyjskim przemyśle kosmetycznym było wcześniej importowane. Największe trudności dotyczyły surowców do kosmetyków kolorowych, zwłaszcza pigmentów do tuszy do rzęs i pomadek; rosyjskie zamienniki nadal nie dorównują zagranicznym komponentom, zauważyli analitycy.

Ministerstwo Przemysłu i Handlu zapewniło, że rynek nie stoi w obliczu znaczącego ograniczenia w dostępności importowanych perfum i kosmetyków. W sierpniu 2022 roku resort poszerzył listę produktów, które mogą być importowane do Rosji w ramach tzw. importu równoległego, czyli bez konieczności uzyskania zgody właścicieli marek. Na tej liście znalazły się produkty wielu znanych zagranicznych marek, takich jak Lancôme, Yves Saint Laurent, Valentino, Giorgio Armani i inne.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

Czytaj także: Ministerstwo Spraw Zagranicznych Ukrainy: MAC, odejdźcie od nazwy Russian Red

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 12:57