StoryEditor

Chanel przedstawia biodrukowaną skórę 3D z ciemnymi plamami

Wydrukowana dzięki połączeniu technologii druku 3D i biotuszu z melanocytami skóra pozwoli na testowanie kosmetyków niwelujących zmiany pigmentacyjne. / Edward Jenner via Pexels
Zgodnie z raportem opublikowanym przez 3D Natives Chanel zaprezentowało światu zrekonstruowaną próbkę ludzkiej skóry z plamą pigmentową stworzoną we współpracy z Labskin Creations poprzez połączenie technologii hodowli komórkowej i biodruku 3D. Projekt ten pozwala na testowanie wpływu kosmetyków na przebarwienia skórne.

Druk 3D jest obecnie mocno ugruntowany w branży kosmetycznej. Wiele marek wykorzystuje tę technologię do rozmaitych zastosowań, głównie w działach R&D. Teraz Chanel, duża luksusowa marka, również wykorzystuje druk 3D. Wcześniej firma wykorzystywała już tę technologię do tworzenia szczoteczek do tuszu do rzęs, ale niedawno zaprezentowała swoją najnowszą innowację: biodruk 3D zrekonstruowanej ludzkiej skóry z artefaktem – plamką pigmentową pośrodku.

Ta próbka doświadczalna została opracowana we współpracy z Labskin Creations, francuskim start-upem biotechnologicznym specjalizującym się w zaawansowanej inżynierii 3D skóry i tkanki tłuszczowej. Celem tego projektu jest lepsza ocena mechanizmu niedoskonałości pigmentacyjnych w celu wytworzenia skuteczniejszych produktów do pielęgnacji skóry. Według Chanel jest to pierwsza na świecie ludzka skóra stworzona w wyniku połączenia technik hodowli komórkowych i biodruku 3D. Francuska firma wyjaśniła 3D Natives, że aby stworzyć tę biodrukowaną skórę 3D, musiało zostać wprowadzone do laboratorium użycie biotuszu zawierającego melanocyty. Te ostatnie to komórki odpowiedzialne za pigmentację skóry poprzez syntezę barwnika, melaniny. Plama pigmentowa pojawia się następnie stopniowo po etapie dojrzewania.

Technologia francuskiego start-upu pozwala na uzyskanie bardziej złożonej i precyzyjnej tkanki ludzkiej. Według firmy bardziej tradycyjne techniki odtwarzają tylko naskórek, górną warstwę skóry, podczas gdy ich techniki mogą również wytwarzać skórę właściwą, tkankę znajdującą się między naskórkiem a tkanką podskórną. Ponadto LabSkin Creations jest w stanie wyhodować skórę w zaledwie 21 dni, w porównaniu do 45 dni w przypadku bardziej tradycyjnej kultury. Dzięki temu Chanel jest w stanie szybciej uzyskać bardziej szczegółową skórę wydrukowaną biologicznie w 3D.

Chanel powiedziało 3D Natives: „Ten ekskluzywny model skóry, zaprojektowany przy użyciu ludzkich komórek w ich mikrośrodowisku, pozwala nam zbadać i lepiej zrozumieć mechanizmy biologiczne związane z nieprawidłowościami pigmentacji skóry”.

Czytaj także: Firmy kosmetyczne łączą siły, by wyeliminować testy na zwierzętach. Sfinansują alternatywne metody

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
26.06.2024 16:55
Sieć Super-Pharm wdrożyła kolejną wersję aplikacji mobilnej
Nowa wersja mobilnej aplikacji sprzedażowej Super-Pharmfot. LinkedIn Super-Pharm Poland
Sieć Super-Pharm zaproponowała użytkownikom kolejną odsłonę swojej aplikacji mobilnej z poprawionymi funkcjonalnościami w obszarach zgłaszanych przez użytkowników.

Super-Pharm – detaliczna sieć drogeryjno-perfumeryjno-apteczna udostępniła nową wersję swojej mobilnej aplikacji sprzedażowej. To odsłona 2.11, w której zostały dodane lub udoskonalone funkcjonalności.

Jakie zmiany w aplikacji Super-Pharm?

Jak informuje sieć, w nowej apce usprawniono i zmieniono niektóre funkcje.

Zmienione zostały wszystkie metod płatności na Adyen, w tym wprowadzone zostały natywne metody: Apple Pay i Google Pay

Cały proces płatności został usprawniony, dzięki czemu każda z dotychczasowych metod (blik, karta, przelew) działają lepiej. Znacząco wzrósł dzięki temu  procent udanych płatności ????

Powiększone zostały zdjęcia produktów. To postulat użytkowników  

Możliwe jest zaznaczanie i kopiowanie tekstu w apce, co ułatwia np. przeklejanie i tłumaczenie opisów, łatwiejsze wyszukiwanie nr zamówienia lub kuponu

Wyświetlanie kluczowych komunikatów błędu na ekranach stało się bardziej przyjazne i zrozumiałe  

Poprawiono funkcję sortowania wyników na listingu podczas używania filtrów oraz wprowadzono wiele innych, drobniejszych usprawnień.

Aplikacja i program lojalnościowy

Aplikacja Super-Pharm w poprzedniej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi. 9 lutego 2024 r. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Do ego czasu, od momentu jej uruchomienia, wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj także: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

Z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” wynika, że Polacy najczęściej korzystają z aplikacji e-sklepów, które oferują odzież lub obuwie oraz kosmetyki. Ponad połowa respondentów korzysta z aplikacji sklepów internetowych, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.)oraz poszukują  kodów rabatowych (52 proc.). 45 proc. w aplikacji śledzi swoje zamówienia.

Czytaj więcej: Santander Consumer Bank: Polacy chętnie korzystaja z aplikacji mobilnych. Kupuja w nich głównie odzież, obuwie i kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
11.06.2024 07:55
Hebe wprowadza status klienta VIP w programie lojalnościowym My Hebe
Status my hebe Standard i status my hebe VIP, który uprawnia do uzyskania dodatkowych korzyści, zostaną wprowadzone do regulaminu programu lojalnościowego My Hebe 25 czerwca 2024 r.fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Sieć Hebe wprowadziła zmiany w swoim programie lojalnościowym ustanawiając status klienta VIP, który daje uczestnikowi dodatkowe przywileje i korzyści.

Sieć Hebe poinformowała o zmianach w swoim programie lojalnościowym My Hebe. Najważniejsze dotyczą ustanowienia statusu Standard i VIP. Ten drugi powoduje, że klient otrzymuje wiele dodatkowych korzyści.

Status My Hebe Standard klient otrzymuje po prawidłowej rejestracji do programu przez wypełnienie formularza. Status VIP może osiągnąć po spełnieniu dodatkowych warunków, czyli zebraniu 20 punktów (diamentów) na Karcie My Hebe w ciągu następujących po sobie 365 dni. Wartość jednego diamentu to 25 zł wydane w drogerii  stacjonarnej lub internetowej Hebe.

Za nadanie status VIP Hebe pobiera jednorazowo 20 punktów z karty uczestnika.  Status VIP przedłuża się automatycznie po 365 dniach. Uczestnik musi mieć wówczas na swoim koncie minimum 20 punktów. Nie są one już pobierane przez organizatora za przedłużenie statusu VIP.

Status my hebe VIP uprawnia do korzystania ze wszystkich korzyści związanych z uczestnictwem w programie lojalnościowym. Osoba posiadająca taki status otrzymuje:

  • bezpłatną dostawę produktów kupionych online w Hebe za minimum 15 zł;
  • rabat 10 proc. na wszystkie produkty „Hebe Professional”, czyli produkty marki własnej Hebe od ceny dostępnej dla uczestników programu lojalnościowego;
  • bon rabatowy urodzinowy na zakupy w Hebe w dniu rocznicy urodzin
  • możliwość wymiany diamentów (punktów) na kupony (wartość punktowa kuponu odpowiada liczbie diamentów (punktów), które można wymienić na dany kupon, sposób wymiany opisany jest odrębnie w § 9 regulaminu);
  • bierze udział w specjalnych promocjach i ofertach dedykowanych wyłącznie dla uczestników posiadających status my hebe VIP;
  • może korzystać z darmowych konsultacji z ekspertami dotyczącymi produktów oferowanych przez Hebe;
  • otrzymuje dostęp do porad i warsztatów online dotyczących kosmetyków, w tym nowości kosmetycznych.

Część z tych korzyści nie jest jednak dostępna w przypadku produktów, które pochodzą z oferty partnerów Hebe, czyli zewnętrznych firm sprzedających na hebe.pl w ramach marketplace.  

Zmiany w regulaminie programu My Hebe wejdą w życie 25 czerwca 2024 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 05:29