StoryEditor
Producenci
12.04.2021 00:00

Branża kosmetyczna potępia Gwyneth Paltrow za dezinformację na temat filtrów SPF

Założycielka firmy Goop została skrytykowana przez profesjonalistów z branży kosmetycznej za dezinformowanie klientów na temat aplikacji kremów przeciwsłonecznych. Paltrow znalazła się pod ostrzałem profesjonalistów z branży ze względu na ilość filtra SPF, jakiej używa w ramach swojej rutynowej pielęgnacji - podaje Cosmetics Business.

W 12-minutowym filmie założycielka Goop opowiada o swoich sekretach urody i stosuje serię produktów przed kamerą. Jednak aktorka wydaje się nakładać bardzo lekką warstwę filtra na grzbiet nosa i pod oczy, co określiła jako „obszar, w który naprawdę pada słońce”. Powiedziała też: „Nie jestem zwolenniczką ochrony przeciwsłonecznej od stóp do głów”.

Ta część filmu spotkała się z ostrą krytyką ze strony dermatologów i youtouberów, a James Welsh, były stylista i entuzjasta pielęgnacji skóry, określił go jako „niebezpieczny”.

Zgodnie z poradą dermatologów, właściwe jest inne stosowanie kremów przeciwsłonecznych - nakładanie SPF w ilości pół łyżeczki objętości tylko na twarz. Nowojorska dermatolog Shereene Idriss apelowała do Paltrow w filmie opublikowanym na jej temat z podpisem „W ten sposób używasz kremu przeciwsłonecznego @GwynethPaltrow @goop”, w którym nakłada pół łyżeczki kremu przeciwsłonecznego na twarz, szyję i uszy.

British Skin Foundation wypowiedziała się również przeciwko wideo Paltrow w poście w mediach społecznościowych. Firma napisała na swoim kanale na Instagramie: „Chcę usłyszeć przemyślenia @ GwynethPaltrow na temat aplikacji ochrony przeciwsłonecznej w @VogueMagazine”.

Zawierał on również cytat z konsultanta dermatologa Thivi Maruthappu: Dermatolodzy, którzy codziennie widzą i leczą raka skóry i przedrakowe zmiany skórne, muszą przestać podawać dezinformację dotyczącą filtrów przeciwsłonecznych. Aby zapobiegać rakowi skóry, należy bezwzględnie stosować odpowiednie środki ochrony przeciwsłonecznej o wysokim współczynniku ochrony. Prawidłowa ilość kremu z filtrem przeciwsłonecznym do osiągnięcia wskaźnika SPF na butelce to pół łyżeczki na twarz i szyję dla dorosłych. W kostiumie kąpielowym użyj dwóch łyżek stołowych na resztę ciała." ⠀

„Oprócz SPF, inne środki ochrony przeciwsłonecznej, takie jak noszenie nakrycia głowy, szukanie cienia lub zakładanie odzieży, są ważne w zapobieganiu oparzeniom słonecznymi rakowi skóry.” ⠀

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2025 10:23
INGLOT otworzył otworzył kolejny sklep w nowym koncepcie – tym razem w Grecji [DUŻO ZDJĘĆ]
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Gallery

Otwarcie sklepu w stolicy Krety jest ważnym krokiem w realizacji nowej koncepcji sprzedaży detalicznej INGLOT w ramach międzynarodowej sieci sklepów marki – podkreśliła firma w informacji, opublikowanej na portalu LinkedIn.

Nowoczesny design, wyrafinowana prezentacja produktów i intuicyjna ścieżka klienta łączą się w celu stworzenia przestrzeni, która zwiększa zarówno komfort, jak i zaangażowanie podczas zakupów – dodają przedstawiciele firmy INGLOT.

Nowy sklep marki mieści się w sercu Heraklionu – piątego co do wielkości miasta Grecji i stolicy Krety. Znajdziemy go pod adresem Dedalou 6, Iraklio 712 02.

Nowoczesny, odświeżony format (po raz pierwszy zaprezentowany we flagowym butiku INGLOT w Galerii Krakowskiej w październiku 2023) jest stopniowo wprowadzany w kolejnych lokalizacjach, ponieważ firmie zależy na tworzeniu spójnego i nowoczesnego środowiska sprzedaży detalicznej dla klientów marki na całym świecie, która inspiruje i kreuje wyjątkowe doświadczenia

Koncept salonu powstał we współpracy z biurem architektonicznym Schwitzke Górski oraz studiem badawczo-consultingowym Omnisense. Miejsce zakłada połączenie oczekiwań klientów z różnych grup wiekowych, a także swobodne eksplorowanie przez nich świata kosmetyków.

Nowy look sklepu INGLOT, będąc zarazem nową odsłoną visual merchandisingu, to kolejny etap transformacji marki, zakładający m.in. bliższą relację firmy z klientami. – To właśnie oni w dużej mierze zaproponowali całkowicie zmienioną ścieżkę zakupową. Przedstawiciele działu odpowiedzialnego za VM zaprezentowali natomiast nowe podejście do prezentacji oferty, które jest bardziej estetyczne, ale również bez kompromisów w kontekście czytelnego przedstawienia i opisania wszystkich dostępnych kosmetyków i akcesoriów – opisuje firma na swoim blogu.

Jak zapowiadał rok temu Grzegorz Inglot, CEO INGLOT, firma będzie sukcesywnie odświeżać swoje punkty sprzedaży zgodnie z nowym konceptem – zarówno sklepy w Polsce, jak i na świecie. Metamorfozie zostały poddane również punkty z kosmetykami INGLOT w sklepach multibrandowych, np. Hebe

Projekt salonu INGLOT to nie tylko przestrzeń, to historia, jaką makijaż i pielęgnacja odgrywa w życiu konsumenta. To opowieść o harmonii między tradycją a nowoczesnością, o połączeniu elegancji z funkcjonalnością. Nowy koncept oddaje duszę marki, tworząc miejsce, które zachwyca i inspiruje. To więcej niż projekt architektoniczny: to sposób, w jaki kreujemy doświadczenia i budujemy relacje – wyjaśnia Izabela Kutyła, dyrektor kreatywna Schwitzke Górski.

Czytaj też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 11:40