StoryEditor
Producenci
12.04.2021 00:00

Branża kosmetyczna potępia Gwyneth Paltrow za dezinformację na temat filtrów SPF

Założycielka firmy Goop została skrytykowana przez profesjonalistów z branży kosmetycznej za dezinformowanie klientów na temat aplikacji kremów przeciwsłonecznych. Paltrow znalazła się pod ostrzałem profesjonalistów z branży ze względu na ilość filtra SPF, jakiej używa w ramach swojej rutynowej pielęgnacji - podaje Cosmetics Business.

W 12-minutowym filmie założycielka Goop opowiada o swoich sekretach urody i stosuje serię produktów przed kamerą. Jednak aktorka wydaje się nakładać bardzo lekką warstwę filtra na grzbiet nosa i pod oczy, co określiła jako „obszar, w który naprawdę pada słońce”. Powiedziała też: „Nie jestem zwolenniczką ochrony przeciwsłonecznej od stóp do głów”.

Ta część filmu spotkała się z ostrą krytyką ze strony dermatologów i youtouberów, a James Welsh, były stylista i entuzjasta pielęgnacji skóry, określił go jako „niebezpieczny”.

Zgodnie z poradą dermatologów, właściwe jest inne stosowanie kremów przeciwsłonecznych - nakładanie SPF w ilości pół łyżeczki objętości tylko na twarz. Nowojorska dermatolog Shereene Idriss apelowała do Paltrow w filmie opublikowanym na jej temat z podpisem „W ten sposób używasz kremu przeciwsłonecznego @GwynethPaltrow @goop”, w którym nakłada pół łyżeczki kremu przeciwsłonecznego na twarz, szyję i uszy.

British Skin Foundation wypowiedziała się również przeciwko wideo Paltrow w poście w mediach społecznościowych. Firma napisała na swoim kanale na Instagramie: „Chcę usłyszeć przemyślenia @ GwynethPaltrow na temat aplikacji ochrony przeciwsłonecznej w @VogueMagazine”.

Zawierał on również cytat z konsultanta dermatologa Thivi Maruthappu: Dermatolodzy, którzy codziennie widzą i leczą raka skóry i przedrakowe zmiany skórne, muszą przestać podawać dezinformację dotyczącą filtrów przeciwsłonecznych. Aby zapobiegać rakowi skóry, należy bezwzględnie stosować odpowiednie środki ochrony przeciwsłonecznej o wysokim współczynniku ochrony. Prawidłowa ilość kremu z filtrem przeciwsłonecznym do osiągnięcia wskaźnika SPF na butelce to pół łyżeczki na twarz i szyję dla dorosłych. W kostiumie kąpielowym użyj dwóch łyżek stołowych na resztę ciała." ⠀

„Oprócz SPF, inne środki ochrony przeciwsłonecznej, takie jak noszenie nakrycia głowy, szukanie cienia lub zakładanie odzieży, są ważne w zapobieganiu oparzeniom słonecznymi rakowi skóry.” ⠀

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.02.2025 10:14
L’Oréal zainwestował w Borntostandout – koreańską markę niszowych perfum
Marka ma na swoim koncie 36 kompozycji zapachowych z kategorii unisex, charakteryzujących się oryginalnymi składamiBorntostandout

L’Oréal zadecydował o zainwestowaniu za pośrednictwem swojego funduszu venture capital w młodą, istniejącą od 2022 roku, luksusową koreańską markę perfumeryjną Borntostandout.

Inwestycja, przeprowadzona za pośrednictwem funduszu venture capital BOLD, należącego do francuskiego koncernu, była częścią rundy finansowania prowadzonej przez amerykański fundusz venture capital Touch Capital.

Nazwa BOLD jest skrótem od „Business Opportunities for L‘Oréal Development”.

Czytaj też: L‘Oréal poszerza portfolio o koreańską markę Dr.G

Marka Borntostandout została założona zaledwie w 2022 roku przez Jun Lim, byłego bankiera inwestycyjnego, działającego w sektorze kosmetycznym i detalicznym.

Marka ma na swoim koncie 36 kompozycji zapachowych z kategorii unisex, charakteryzujących się oryginalnymi składami (np. perfumy Angel‘s Powder, łączące nuty waty cukrowej i... lakieru do paznokci) oraz nazwami, przyciągającymi uwagę. Najpopularniejsze perfumy tej marki to Indecent Cherry, Dirty Rice, Fig Porn, Sugar Addict, Drunk Lovers.

Borntostandout jest firmą, której siedziba będzie nadal mieścić się w Seulu. Marka będzie mogła korzystać ze wsparcia i doświadczenia L’Oréal w zakresie międzynarodowego rozwoju. Dzięki tej rundzie finansowania Borntostandout będzie mogło przyspieszyć swoją fizyczną ekspansję w Europie i USA.

Czytaj też: Historyczny sukces koreańskiej kosmetyki: eksport przekroczył 10 miliardów dolarów

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.02.2025 19:44
Gillian Anderson – nową globalną ambasadorką L’Oréal Paris
56-letnia Gillian Anderson będzie twarzą najnowszej kampanii kosmetyków z linii Age PerfectCass Bird dla L‘Oréal Paris

Koncern L’Oréal Paris podjął współpracę z aktorką, pisarką i aktywistką Gillian Anderson. 56-letnia gwiazda, pamiętna agentka Scully z serialu “Z Archiwum X”, będzie twarzą najnowszej kampanii kosmetyków z linii Age Perfect.

Kobiety są niezwykłe: wyjątkowe, złożone, błyskotliwe, piękne wewnętrznie i zewnętrznie, w każdym wieku. Jednak otaczająca je narracja i starzenie się niezwykle rzadko, o ile w ogóle, to odzwierciedla – podkreśla Gillian Anderson. – L’Oréal Paris od dziesięcioleci wspiera kobiety w każdym wieku, jestem podekscytowana tym, że ​​mogę do tego dołączyć, ponieważ marka inspiruje kobiety do wyzwolenia się ze stereotypów i postawienia siebie w centrum własnych historii – wyjaśnia aktorka.

Kampania Age Perfect, do której sesję w Paryżu wykonał amerykański artysta Cass Bird, podkreśla celebrowanie pełni życia. 

L‘Oréal Paris uzasadnia zaangażowanie Anderson jej postawą, która “głęboko rezonuje” z podstawowymi wartościami marki, takimi jak wspieranie i wzmacnianie roli kobiet, zrównoważony rozwój oraz inkluzywność.

Jesteśmy zaszczyceni, że możemy powitać Gillian Anderson w L’Oréal Paris. Nie tylko jest ona prawdziwą ikoną z trwającą od kilkudziesięciu lat karierą w filmie i w teatrze, ale również podziela ona misję L’Oréal Paris, aby umożliwić kobietom cieszenie się własnym pięknem niezależnie od wieku – komentuje Delphine Viguier-Hovasse, globalna prezes L’Oréal Paris. 

Urodzona w Chicago, wychowana w Londynie i Michigan, Anderson zyskała największą sławę jako agentka Dana Scully w serialu “Z Archiwum X”. Media przypominają, że rola ta zainspirowała wiele kobiet do podjęcia kariery w medycynie i nauce, a zjawisko to stało się znane jako “efekt Scully”. 

Aktorka zagrała wiele silnych, niezależnych postaci kobiecych – w ostatnich latach mogliśmy ją oglądać w takich serialach jak “Sex education” czy “The Crown”, gdzie mistrzowsko wcieliła się w postać byłej premier Wielkiej Brytanii – Margaret Thatcher.

Anderson działa ponadto jako feministka i orędowniczka praw kobiet, wspierając wiele kobiecych organizacji. Jest również współautorką książki “We: A Manifesto for Women Everywhere” i autorką podcastu What Do I Know?!

Czytaj też: 

Supermodelka Paulina Porizkova po 30 latach powraca do współpracy z Estée Lauder

56-letnia Kelly Rutherford zachwyca naturalną urodą w kampanii Caudalie

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. luty 2025 11:35