Beiersdorf pod koniec 2021 roku zawarł umowę nabycia Chantecaille Beaute, prestiżowej firmy kosmetycznej ze Stanów Zjednoczonych. Będzie ona zarządzana oddzielnie, ale uzupełni ofertę marek selektywnych koncernu, obok wchodzącej już w skład Beiersdorf Group - La Prairie.
Wartość Chantecaille Beaute jest wyceniana na 590-690 mln USD. Finalizacja transakcji jest uzależniona od zgody na połączenie właściwych organów i ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2022 roku.
Założona przez Sylvie Chantecaille w 1997 roku firma Chantecaille oferuje innowacyjne produkty do pielęgnacji skóry, zapachy i kosmetyki oparte na składnikach roślinnych, łącząc skuteczne formuły z silnym naciskiem na zrównoważony rozwój i filantropię. Siedziba firmy znajduje się w Nowym Jorku, jednak produkty obecne są globalnie. Szczególnie wyraźna jest ich obecność w Ameryce Północnej i Azji. Oczekuje się, że w 2021 r. Chantecaille wygeneruje globalną sprzedaż przekraczającą 100 mln USD.
– Dzięki przejęciu Chantecaille wzmacniamy nasze portfolio prestiżowych produktów i umacniamy naszą pozycję, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Korei – powiedział Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf .
Dodał, że dzięki temu, że Chantecaille wspiera działania na rzecz ochrony środowiska na całym świecie, idealnie wpisuje się w program zrównoważonego rozwoju firmy Beiersdorf – Care Beyond Skin.
– Bardzo uważnie szukaliśmy firmy, która mógłby pomóc przenieść Chantecaille na wyższy poziom, a przy tym kontynuować jej umacnianie się jako lidera w dziedzinie selektywnych kosmetyków opartych na naturalnych składnikach – skomentowała Sylvie Chantecaille, dyrektor generalna i założycielka Chantecaille.