Obecnie krakowska marka znajduje się na 20 rynkach na całym świecie, a eksport stanowi aż 23 proc. sprzedaży firmy. Kosmetyki Barwy są kupowane przez klientów w takich krajach jak Irak, Tajwan, Rumunia, Rosja, Ukraina, Estonia, Hiszpania, Francja, Mołdawia, Litwa, Bułgaria, Holandia, Czechy, Słowacja, Węgry, USA i Kanada, Serbia i Słowenia, a od sierpnia 2021 – w Wielkiej Brytanii.
Dystrybucja produktów Barwy na Wyspach obejmuje szampony, mydła, żele pod prysznic, odżywki i maski do włosów, środki czystości, produkty do pielęgnacji twarzy, produkty dla dzieci oraz serię pielęgnacyjną dla zwierząt. Produkty występują w liniach: Barwa Hipoalergiczna, Barwa Ziołowa, Barwy Harmonii, Bebi, Perfect House, Barwa Siarkowa, Barwa Siarkowa z Aloesem, Pet Shampoo.
– Pomimo sytuacji pandemicznej oraz niedawnego wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, udało nam się poszerzyć dostępność naszych produktów o ten kraj. Z uwagi na te czynniki mieliśmy więcej trudności, ale ostatecznie podpisaliśmy umowę z jedną z najlepiej działających firm dystrybucyjnych w UK – mówi Dana Bartoszewicz-Szarek, dyrektor eksportu Barwa Cosmetics.
Przy okazji zdradza, że równocześnie z działaniami na rynku brytyjskim firma wzmocniła swoją pozycję w Bułgarii.
Krakowska Barwa pomimo pandemii odnotowuje coraz większe wzrosty. Jeszcze w 2019 jej sprzedaż zwiększyła się o 12 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Z kolei w 2020 odnotowała aż 33 proc. wzrost w porównaniu do 2019 roku. To efekt wprowadzania nowości oraz poszukiwania nowych rynków zbytu. W 2020 roku marce udało się zaistnieć w ośmiu nowych krajach, a w 2021 planuje pojawić się w kolejnych. W kręgu jej zainteresowań jest Bliski Wschód, Chiny, Hongkong, Malezja oraz kraje Zatoki Perskiej.
Najbardziej popularnym kosmetykiem w portfolio Barwy jest mydło. Firma jest wiodącym producentem tego produktu od 40 lat. W 2020 r. odnotowała wzrost sprzedaży w kategorii o 5,6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.