Barwa Cosmetics, polski producent kosmetyków, osiąga dwucyfrowe wzrosty obrotów w sieciach handlowych. Firma dotychczas bazowała na dystrybucji swoich produktów głównie w sklepach tzw. kanału tradycyjnego. W 2021 r. zmieniła strategię i postawiła na rozwój kanału nowoczesnego. Obecnie właśnie w tym kanale osiąga najwyższe wzrosty sprzedaży.
– Rozszerzamy asortyment w sieciach handlowych oraz pozyskujemy nowych partnerów biznesowych. Ogromnym sukcesem jest dla nas wejście w tym roku na półki Pepco, a także pojawienie się
na półkach pierwszych w Polsce Drogerii DM. Swój asortyment w ostatnim roku poszerzyliśmy również w Drogeriach Hebe, Kauflandzie, nasze produkty pojawiły się w aplikacji Jush oraz Delio by Żabka – mówi Wioletta Kmieć, krajowy koordynator ds. kluczowych klientów Barwa Cosmetics.
W pierwszej połowie 2022 r. obroty Barwy w kanale nowoczesnym wzrosły o 40,42 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2021.
Największy wzrost sprzedaży firma odnotowała w produktach z serii Barwa Naturalna. Sprzedaż Szamponu Octowego wzrosła rok do roku aż o ponad 225 proc. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku pozostałych produktów z tej serii. Wyraźny wzrost sprzedaży w sieciach handlowych widoczny jest także w przypadku szarego mydła w kostce, które, mimo trudności związanych z pandemią koronawirusa, zwiększyło swoją sprzedaż o niemal 13 proc., a jego odpowiednik – Tradycyjne Polskie Szare Mydło w płynie – o 14 proc.
Barwa w swoich nowych produktach stawia na technologiczne połączenie botanicznych i najnowocześniejszych składników (do 99,9 proc, składników pochodzenia naturalnego), rozszerza ofertę kosmetyków do pielęgnacji włosów i skóry głowy, wprowadza mydła specjalistyczne premium, produkuje swoje brandy, jak i na potrzeby sieci handlowych.
– W kategorii produktów do pielęgnacji włosów wprowadzamy kolejne serie, jak Barwy Botaniki, które powstały dla Hebe, czy Peace Love Hair, które pojawi się na półkach między innymi Pepco – mówi Natalia Czyrny, kierownik działu marketingu Barwa Cosmetics.
Również w komunikacji firma stawia na naturalność, zmieniła design swoich produktów. Swoje działania marketingowe skupia na digital marketingu, by zwiększyć świadomość marki obecnej na rynku od 1949 roku także u młodszych odbiorców.
Czytaj także: Małgorzata Brożyna, Barwa Cosmetics: W przyszłość patrzę mając plan [Kobiety w biznesie beauty]
– Stale współpracujemy z dużą grupą influencerów oraz z działami marketingu sieci handlowych. Nasze plany obejmują intensywny rozwój kanału nowoczesnego, ale także dalszą ekspansję marki na rynki zagraniczne oraz rozwój segmentu private label – zapowiada Natalia Czyrny.