StoryEditor
Producenci
07.06.2022 00:00

Avon przez 30 lat dał pracę ponad 2 mln Polek

Z okazji 30-lecia, Avon stworzył raport CSR podsumowujący działania przedsiębiorstwa na rzecz kobiet i środowiska. Wynika z niego m.in., że co 8. kobieta w naszym kraju była lub jest związana z firmą. Dlatego urodzinowe hasło marki brzmi „Zbliżamy Polki. Nieustannie”. Avon deklaruje, że będzie to robić nadal.

Marka Avon działa w Polsce od trzech dekad. Jako firma sprzedająca swoje produkty przez sieć konsultantek, dała możliwość pracy na własnych zasadach ponad 2 mln Polek. Obecnie w Polsce działa 175 tys. konsultantek Avon w ponad 77 tys. miastach i wsiach. Wspiera też swoje konsultantki w Ukrainie, dostarczając im produkty, by mogły nadal zarabiać. 

– Jesteśmy marką kosmetyczną, ale w centrum naszych działań stoją ludzie. Od 30 lat działamy w Polsce i choć tak wiele się zmieniło od tamtego czasu, nasz cel pozostał dokładnie taki sam jak wtedy, gdy drukowaliśmy w Polsce pierwszy katalog. Zamiarem tym było, jest i będzie tworzenie lepszego świata dla kobiet. Jesteśmy z nimi od momentu, gdy tylko otworzyły się dla nich możliwości rozwoju i przedsiębiorczości – mówi Agnieszka Isa, general manager Avon Cosmetics Polska.

Firma, na swoje 30-lecie, przeprowadziła badania w 8 krajach wśród 8 tys. kobiet, z których  wynika, że  rola kobiet w biznesie wciąż nie jest do końca oczywista i muszą one walczyć z różnymi stereotypami. Ankietowane przyznały m.in., że są postrzegane w pracy jako „zbyt uczuciowe” (44 proc.), lub „słabe” (28 proc.). 

Badanie pokazało też, że ponad 30 proc. Polek sądzi, że jako kobiety są bardziej narażone na porażkę niż mężczyźni. Natomiast te, które mają już swój biznes, uważają, że najbardziej zawiodły w osiągnięciu właściwej równowagi między pracą a życiem prywatnym (39 proc.). Dlatego Avon uważa, że w dalszym ciągu trzeba przełamywać bariery i zmieniać postrzeganie kobiet budujących swoje biznesy.

Z najnowszego raportu Avon, wydanego z okazji 30-lecia marki wynika, że firm dofinansowała ponad 58 tys. badań USG w ramach programu Avon Kontra Rak Piersi, a z aplikacji Avon Alert stworzonej wspólnie z fundacją Feminoteka, dzięki pomocy programu Avon Kontra Przemoc, skorzystało już 50 tys. osób. Co więcej, marka w ostatnim roku ograniczyła emisję CO2 o 200 ton, poddała recyklingowi 98,5 proc. odpadów oraz zaoszczędziła 5000 m3 wody, co pozwala napełnić dwa baseny olimpijskie.

W raporcie bardziej szczegółowo przedstawiona została również działalność centrum dystrybucyjnego, a także fabryki w Garwolinie, która w tym roku obchodzi swoje 25-lecie i jest największym i najbardziej zaawansowanym technologicznie obiektem Avon tego typu na świecie. Obsługuje ok. 50 krajów produkując nawet do pół miliarda kosmetyków rocznie – nie tylko kosmetyki Avon, ale także The Body Shop. Obok fabryki działa nowoczesne centrum dystrybucyjne, które obsługuje zamówienia z Polski, Czech, Niemiec, a obecnie również z Ukrainy.

Rocznie w Garwolinie pakowanych jest tam ok. 130 milionów sztuk produktów. Stąd również pochodziło blisko 20 ton kosmetyków pierwszej potrzeby wysłanych na Ukrainę w związku z wojną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 06:42