StoryEditor
Producenci
20.12.2022 00:00

Anna Wasilewska, Orientana:  To będzie rok umacniania się polskich marek kosmetycznych [Prognozy na 2023 r.]

W 2023 roku biznes kosmetyczny nie spowolni, ale konkurencja będzie coraz mocniejsza. Będzie to rok dalszego rozwoju i umacniania się polskich marek. Wzrośnie zainteresowanie ziołami wywodzącymi się z medycyny wschodu oraz holistyczne podejście do pielęgnacji – uważa Anna Wasilewska, właścicielka i prezes firmy Orientana.

Z jakimi nastrojami wchodzicie Państwo w nowy rok? Optymistycznie czy z obawami?  

Nasze nastroje są świetne bo już wiemy, że rok 2023 będzie dla nas nowym otwarciem w kilku aspektach. Rozpoczynamy nowe projekty, wchodzimy w nowe kanały dystrybucyjne. Jesteśmy optymistami. Nasze nastroje mogą budzić tylko obawy związane z kwestiami makroekonomicznymi i geopolitycznymi.

Jaki to będzie rok dla branży kosmetycznej? Jakich tendencji spodziewa się Pani?

Będzie to nadal rok dużego rozwoju i umacniania się polskich marek. Myślę, że branża nie spowolni ale konkurencja będzie coraz bardziej intensywna. Będzie zauważalny trend kosmetyków z kategorii ekonomicznej, a segment ten z pewnością zostanie poszerzony. Zauważymy większą dbałość o rozsądny indeks cenowy. Nadal będziemy obserwować intensywne aktywności promocyjne w branży.

Jaki to będzie rok dla Państwa firmy? Jakie cele stawiacie sobie na 2023 rok?  

W naszych planach na 2023 jest wejście na rynek amerykański z własnym sklepem na platformie Amazon. W 2022 roku intensywnie pracowaliśmy, aby uruchomić ten rynek. Myślę, że jesteśmy dobrze przygotowani. Zamierzamy też zdynamizować naszą obecność na europejskich rynkach Amazona, który traktuje nas jak dobrego partnera i zaprosił nas do projektu Launchpad.

W roku 2023 zamierzamy także zintensyfikować naszą obecność w Hiszpanii, gdzie jesteśmy obecni w największej sieci drogeryjnej.

Będzie to też rok bardzo ciekawych nowości w Orientana. Poza tym optymalizujemy wewnętrzne struktury i operacje związane z dystrybucją, magazynowaniem, a także wdrażamy najnowsze rozwiązania BI i chmurowe do wsparcia wszystkich naszych operacji.

Jakie trendy będą kształtować w najbliższym czasie rynek kosmetyczny? Które kategorie produktów będą Pani zdaniem najbardziej dynamiczne i ciekawe?  

W roku 2023 wzmocni się holistyczne podejście do pielęgnacji i już dziś wiemy, że wzrośnie zainteresowanie ziołami pochodzącymi z medycyny wschodu, co bardzo nas cieszy. Jestem przekonana, że ten trend wzmocni naszą pozycję jako marki – eksperta w dziedzinie azjatyckich roślin w kosmetyce. Na pewno dużym zainteresowaniem będą cieszyć się kosmetyki wielofunkcyjne, a tematem numer jeden może być bariera skórna. Kosmetyki do włosów będą nadal rosły w siłę a świadoma pielęgnacja skóry głowy oraz włosów to obszar, w którym także czujemy się bardzo dobrze.

Czy planujecie Państwo wchodzenie w nowe kategorie produktów?

Już w pierwszym kwartale 2023 rozpoczynamy nasz nowy projekt, ale nie mogę zdradzić szczegółów.

Jakie kanały sprzedaży i rynki będziecie Państwo rozwijać?

Będziemy się koncentrować na kanałach nowoczesnych i e-commerce. Chcemy wzmocnić naszą obecność na ośmiu europejskich platformach e-commerce’owych w 13 krajach, w tym na Zalando gdzie dobrze wystartowaliśmy pod koniec 2022. Inwestujemy i przygotowujemy się do opanowania social commerce. Nadal będziemy szukać przestrzeni dla naszej marki poza Europą.

Czytaj także: Renata Ciszewska, Delia Cosmetics: Optymalizacja kosztów będzie głównym wyzwaniem [Prognozy na 2023 r.]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.07.2024 09:37
Aurumaris wkracza na rynek B2B jako Aurumaris Professional. Markę wspiera Sylwia Gołębiewska
Sylwia Gołębiewska, założycielka marki Semilac (w środku) oraz Ewa Milczarek- Vaubourg, dyrektorka marketingu marki Semilac (po prawej) i Paulina Pastuszak, właścicielka Akademii Paulina PastuszakSemilac
Firma, dotychczas działająca w segmencie konsumenckim, teraz skierowała swoją ofertę do profesjonalnych gabinetów kosmetycznych, wprowadzając oryginalne zabiegi niwelujące niedoskonałości cery. Za projektem stoi m.in. Sylwia Gołębiewska, współtwórczyni marki Semilac.

Aurumaris Professional to kolejny etap rozwoju firmy Aurumaris, która z powodzeniem działała na rynku konsumenckim (B2C). Teraz, poszerzając swoją działalność o segment profesjonalny (B2B), firma oferuje swoje produkty w wybranych gabinetach kosmetycznych. Nowoczesne zabiegi, bazujące na innowacyjnych formułach, już zyskują uznanie wśród profesjonalistów. Właścicielem większościowym Aurumaris Professional jest Besim Health&Wellness.

Kluczową rolę w rozwoju Aurumaris Professional odgrywa Sylwia Gołębiewska, która wnosi swoje doświadczenie i wizję strategiczną do nowego projektu. Gołębiewska jest znaną postacią na rynku kosmetycznym, współtworzyła markę Semilac oraz HiHybrid, które zyskały ogromną popularność. Teraz, jako współwłaścicielka Aurumaris Professional, odpowiada za profesjonalną edukację oraz rozwój sieci dystrybucji zarówno w Polsce, jak i za granicą. Założona przez Gołębiewską Akademia Semilac ustala wysokie standardy edukacji i profesjonalizmu w branży kosmetycznej. Gołębiewska jest również współgospodynią programu „Kosmetyczne rewolucje” oraz właścicielką Akademii Sylwii Gołębiewskiej w Krakowie.

Wsparcie w rozwoju marki Aurumaris Professional to dla mnie ekscytujące wyzwanie

– mówi Gołębiewska, podkreślając innowacyjność oferowanych produktów.

Gabinety kosmetyczne, które zdecydują się na współpracę z Aurumaris Professional, zyskają nie tylko dostęp do innowacyjnych produktów, ale również wsparcie marketingowe. Marka angażuje się w promocję swoich partnerów bez dodatkowych kosztów, co pomaga im skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Jesteśmy przekonani, że dzięki zaangażowaniu Sylwii Gołębiewskiej oraz naszej innowacyjności, szybko zyskamy silną pozycję na rynku

– komentuje Kamil Komoński, prezes zarządu Aurumaris. Oprócz tego, Aurumaris Professional oferuje kompleksową obsługę reklamową w Internecie, co ma na celu zwiększenie widoczności i zysków współpracujących salonów kosmetycznych.

Czytaj także: 10 lat marki Semilac – od Zakładu Szkolenia Kadr do Akademii Semilac i pozycji lidera

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.07.2024 11:12
Grzegorz Inglot: Będziemy umacniać się w Europie i rozszerzać zasięg w USA i Azji
Milena Inglot, dyrektor marketingu, doradca zarządu i Grzegorz Inglot prezes zarządu - drugie pokolenie zarządzające firmą, którą stworzyli Wojciech, Elżbieta i Zbigniew Inglotmateriały prasowe
Priorytetem jest dla nas wzmocnienie naszej obecności na rynkach europejskich, ale także rozszerzenie obecności na największych rynkach kosmetycznych USA i Azji – powiedział Grzegorz Inglot, prezes polskiej firmy Inglot w wywiadzie dla Business of Fashion.

Grzegorz Inglot, prezes polskiej firmy kosmetycznej Inglot, w wywiadzie dla Business of Fashion mówił m.in. o międzynarodowej ekspansji firmy.

Podkreślił, że priorytetem dla niego jest wzmocnienie marki na rynkach europejskich, ponieważ modele sprzedaży są na nich bardzo dobrze ugruntowane. Za strategiczne uważa jednak także największe rynki USA i Azji  - tu firma chce rozszerzyć swoją obecność.

Natomiast rynki Bliskiego Wschodu stanowią według niego atrakcyjną szansę z największym potencjałem wzrostu w nadchodzących latach.  

– Mamy szczęście, że jesteśmy już obecni na wielu z tych rynków, dlatego wykorzystujemy naszą własną wiedzę na temat lokalnych operacji, trendów, potrzeb konsumentów, a także lokalnego handlu elektronicznego, a nawet kanałów wolnocłowych – powiedział Grzegorz Inglot dla BoF.

Czytaj także: Inglot otwiera trzeci sklep w Kuwejcie

Na zagranicznych rynkach Inglot współpracuje z partnerami, dystrybutorami, mającymi duże doświadczenie w lokalnym handlu detalicznym. Jako przykład podał Apparel Group z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

– Naprawdę doceniamy pracę, jaką z nami wykonują, ponieważ wnosi ona unikalne spostrzeżenia, które pomagają w kształtowaniu naszej strategii dystrybucyjnej w regionie – dodał Grzegorz Inglot.

Podkreślił, że produkcja 95 procent asortymentu firmy odbywa się w jej zakładach w Polsce, co gwarantuje kontrolę na każdym etapie rozwoju produktu.

Pytany o komunikację marketingową marki na rynkach zagranicznych odpowiedział:

– Komunikacja jest kluczowa, ale najważniejszy jest tutaj produkt, ponieważ asortyment, który mamy w ofercie, musi różnić się w zależności od rynku i regionu. Zawsze wychodzimy z założenia, że ​​80 procent naszego asortymentu będzie dostępne na całym świecie, a pozostałe 20 procent zostanie dostosowane do potrzeb konkretnego rynku. To samo dotyczy komunikacji oraz wszelkich działań marketingowych i promocyjnych materiałów – oczywiście zawsze chcemy, aby przekaz marki był jak najbardziej spójny, ale doceniamy, że musimy go nieco zróżnicować, aby odpowiadał potrzebom rynku. Co ciekawe, odkryliśmy, że w zależności od rynku możemy nawet zmienić nazwę niektórych produktów.

Polska firma kosmetyczna Inglot powstała w 1983 r. w Przemyślu, gdzie ma swoją siedzibę. Jest obecnie firmą o zasięgu globalnym. Pierwszy zagraniczny salon marki został otwarty w 2006 roku w Montrealu w Kanadzie. Już w 2013 r. było ich 400, w tym w tak prestiżowych lokalizacjach jak nowojorski Broadway, Mall of the Emirates w Dubaju czy Caesars Palace w Las Vegas.

Czytaj także: Milena Inglot: Wciąż jesteśmy wierni naszej strategii sprzedaży poprzez markowe sklepy stacjonarne. Jednak równocześnie mocno stawiamy na e-commerce

Po ataku Rosji na Ukrainę Inglot wycofał się ze współpracy z rosyjskim franczyzobiorcą, który prowadził ok. 50 salonów. Firma urosła za to na innych zagranicznych rynkach, jak np. w Irlandii. Produkty marki można kupić w 90 krajach. W Polsce firma ma około 120 salonów firmowych zlokalizowanych głownie w centrach handlowych. Szafy Inglot znajdziemy także w drogeriach sieci Hebe oraz w e-sklepach Douglas, E-zebra, Primavera i Baxtan, a także stacjonarnie na lotniskach (Warszawa, Gdańsk, Kraków, Modlin, Świdnik).

Za granicą marka jest obecna w sklepach i na stoiskach franczyzowych oraz w gondolach w sklepach multibrandowych. W sumie takich punktów sprzedaży jest 479. Równocześnie rozwija swoją obecność na platformach online. Te ważniejsze to: Zalando, Douglas Rumunia, Douglas Germany, Douglas Bulgaria, Douglas Lotwa i Douglas Litwa (online + dodatkowo 8 lokacji offline) oraz Feelunique.

Od niedawna marka otwiera swoje salony w zmienionej aranżacji, odchodząc do charakterystycznej dla niej do niedawna czerni.

Czytaj także: Inglot otworzył kolejny sklep w nowym koncepcie. Tym razem w Poznaniu

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 13:33