StoryEditor
E-commerce
13.11.2020 00:00

Amazon jest piątą najczęściej odwiedzaną witryną internetową na świecie. Ma ponad 5 mld odwiedzających miesięcznie

Z danych przedstawionych przez Buy Shares wynika, że ​​platforma handlu elektronicznego Amazon.com była piątą najczęściej odwiedzaną witryną na świecie we wrześniu 2020 r. Jego stronę odwiedziło aż 5,2 mld ludzi.

Buy Shares opracowało we wrześniu br. listę 10. najczęściej odwiedzanych witryn internetowych - na pierwszym miejscu znalazł się Google.com z 105 miliardami odwiedzających. Na drugim miejscu uplasował się YouTube.com z 36,4 miliardami odwiedzających, a następnie Facebook.com z 25,3 miliardami odwiedzających. Na czwartym miejscu znajduje się Wikipedia.org, z 17,5 miliardami odwiedzających.

Platforma do udostępniania zdjęć Instagram.com zajęła szóstą pozycję z 5,2 miliarda odwiedzających, a następne było Yahoo.com z 4,9 miliarda odwiedzających. Witryna dla dorosłych Pornhub.com ma ósme miejsce z 4,9 miliardami odwiedzających. Reddit.com miał 4,5 miliarda odwiedzających, a następnie Xvideos.com z 4,3 miliardami odwiedzających.

Wśród dziesięciu najczęściej odwiedzanych witryn internetowych Amazon.com był jedyną platformą handlu elektronicznego. Badania łączą popularność Amazona z pandemią koronawirusa. Według raportu z badań:

„W tym okresie Amazon był jednym z beneficjentów, ponieważ wiele osób zwróciło się do usług handlu elektronicznego, aby kupić podstawowe produkty. Większość rządów nałożyła blokady ograniczające przepływ osób, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. Amazon powinien spodziewać się większego ruchu, ponieważ różne regiony kontynuują walkę z drugą falą kryzysu zdrowotnego. Ogólnie rzecz biorąc, zmiany w preferencjach konsumentów znajdują odzwierciedlenie w ruchu na stronie platformy Amazon. ”

W badaniu przeanalizowano także dziesięć najczęściej wyszukiwanych haseł w Google w III kwartale 2020 r. Słowo Google znalazło się na szczycie z indeksem 100. Inne zapytania, które trafiły na listę, to Facebook (81), YouTube (76), Pogoda (52), Wiadomości (46), Amazon (37), Tłumacz (35), Whatsapp (30), Instagram (29), i filmy (27).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
09.04.2025 11:28
TikTok Shop wkracza do Francji, Niemiec i Włoch; Nivea w awangardzie
Canva

W poniedziałek TikTok oficjalnie uruchomił swoją platformę e-commerce TikTok Shop we Francji, Niemczech i Włoszech. Jest to kolejny krok w kierunku ekspansji europejskiej aplikacji, która działa w Wielkiej Brytanii od 2021 roku, a pod koniec 2023 roku weszła również na rynek amerykański. Pomimo rosnącej presji regulacyjnej w Stanach Zjednoczonych, TikTok rozwija swoją działalność handlową na Starym Kontynencie.

W Niemczech jednym z pierwszych partnerów TikTok Shop została marka kosmetyczna NIVEA, należąca do koncernu Beiersdorf. W ramach startu oficjalnego sklepu NIVEA na TikTok Shop w Niemczech, marka udostępniła ponad 30 produktów do pielęgnacji skóry, w tym także zestawy promocyjne. Klienci mogą dokonywać zakupów bezpośrednio w aplikacji dzięki funkcji „in-app checkout”, a sprzedaż wspierana jest treściami tworzonymi przez influencerów. TikTok Shop umożliwia użytkownikom przeglądanie i kupowanie produktów bez opuszczania aplikacji – zarówno poprzez filmy wideo, jak i transmisje na żywo.

Ekspansja TikTok Shop w Europie wynika z rosnącego zapotrzebowania na zintegrowane i angażujące doświadczenia zakupowe, zwłaszcza wśród młodszych konsumentów. W sytuacji, gdy TikTok mierzy się z niepewnością polityczną i prawną w USA, rynek europejski staje się strategicznie istotny. Dla TikToka to okazja do dywersyfikacji działalności, a dla marek takich jak NIVEA – szansa na dotarcie do nowych grup odbiorców w czasie rzeczywistym.

Wejście Beiersdorf na TikTok Shop odzwierciedla szerszy trend cyfryzacji handlu detalicznego w branży beauty. Platforma e-commerce TikToka pełni rolę nie tylko kanału sprzedaży, lecz także narzędzia budowania zaangażowania. Dzięki połączeniu możliwości zakupowych z dynamicznymi treściami wideo, marki kosmetyczne zyskują nowe możliwości komunikacji i sprzedaży w środowisku naturalnym dla pokolenia Z i młodszych millenialsów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.04.2025 16:37
DHL Group i Temu zacieśniają współpracę w Europie – lokalny model sprzedaży ma odpowiadać za 80 proc. transakcji
Shutterstock

DHL Group podpisała Memorandum of Understanding (MoU) z platformą Temu, co oznacza rozpoczęcie bliższej współpracy w zakresie realizacji zamówień na rynku europejskim. Partnerstwo opiera się na modelu “local-to-local”, rozwijanym przez Temu, który umożliwia firmom z danego regionu – w tym z Polski – sprzedaż produktów lokalnym konsumentom.

Dzięki temu, że coraz więcej europejskich sprzedawców może dołączyć do platformy, Temu szacuje, że nawet 80 proc. całkowitej sprzedaży na Starym Kontynencie będzie pochodzić właśnie z tego modelu. DHL Group zapewni Temu kompleksowe wsparcie logistyczne, w tym rozwiązania z zakresu transportu multimodalnego, które mają usprawnić łańcuch dostaw i zwiększyć efektywność operacyjną. Firma zamierza wykorzystać swoje globalne doświadczenie i gęstą sieć operacyjną do realizacji lokalnych dostaw w Europie, a także wspomagać ekspansję Temu na rynkach rozwiniętych i wschodzących. W ramach współpracy, DHL odegra kluczową rolę w rozwijaniu europejskiego segmentu platformy.

image
Wiadomości Kosmetyczne

Współpraca obejmie także wspieranie Temu w zwiększaniu obecności na rynkach e-commerce w regionie EMEA – obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Długofalowym celem platformy jest umożliwienie europejskim sprzedawcom ekspansji poza kontynent, co ma pozwolić im dotrzeć do klientów na całym świecie. Dzięki wsparciu DHL, operacje te mają być realizowane szybciej i sprawniej.

– Podpisany list intencyjny to istotny krok w rozwoju naszej współpracy z DHL Group. Rozbudowana sieć oraz możliwości logistyczne firmy pomogą nam realizować misję zwiększania dostępności do przystępnych cenowo produktów dla konsumentów oraz wspierać rozwój sprzedawców obecnych na platformie – powiedział Qin Sun, współzałożyciel Temu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. kwiecień 2025 01:24