Handel Dobrze zarządzany biznes musi analizować każdy centymetr półki. Jak producenci kosmetyków powinni pracować z handlem? Postawienie konsumenta w centrum uwagi oraz dostępność produktów to kluczowe warunki, od których powinno się rozpocząć myślenie o budowaniu strategii sprzedażowych, asortymentowych i marketingowych dla marek kosmetycznych na wymagającym, konkurencyjnym i stale zmieniającym się rynku. Eksperci, których zapytaliśmy o opinię są zgodni: powodzenie w realizacji tych strategii nie będzie możliwe, jeśli producenci i handel nie ... 26.01.2024
Targi i konferencje Forum Branży Kosmetycznej 2023 – najważniejsza konferencja biznesowa dla sektora kosmetycznego połączyła dostawców i handel Ponad 450 menedżerów związanych z sektorem beauty uczestniczyło w 11.edycji Forum Branży Kosmetycznej, które 23 października br. odbyło się pod merytoryczną pieczą redakcji Wiadomości Kosmetycznych. Po raz kolejny Forum stało się okazją do poznania najważniejszych trendów, wymiany doświadczeń i nawiązywania biznesowych kontaktów. 22.11.2023
Producenci Oliwia Kapuścińska, Micro Capsules Factory: Mikrokapsułki to rozwiązanie dla trudnych surowców i innowacja wyróżniająca kosmetyk w komunikacji marketingowej Mikrokapsulacja składników aktywnych w kosmetykach wpływa na ich trwałość i skuteczność. Do tego może być wizualnym wyróżnikiem produktu na półce sklepowej oraz świetnie „sprzedać” produkt w komunikacji marketingowej. Dla technologów może natomiast stanowić rozwiązanie w przypadku problematycznych surowców – niekompatybilnych z innymi substancjami w formulacji lub trudnymi do zastosowania ze względu na zapach – ... 07.11.2023
Surowce Działanie miodu udowodnione naukowo. Grzegorz Suwiński z Farmapolu o badaniach przeprowadzonych przez firmę [FBK 2023] Grzegorz Suwiński, kierownik Działu Badań i Rozwoju w Przedsiębiorstwie Farmaceutycznym Farmapol mówił podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023 o zastosowaniu miodu i produktów pszczelich w kosmetykach. – To surowiec o najdłuższej tradycji stosowania w przemyśle i najbardziej rozpoznawalny – stwierdził. Podzielił się wynikami badań Farmapolu na temat właściwości nawilżających, przeciwstarzeniowych, regenerujących i ... 27.10.2023
E-commerce Agnieszka Zychora, Allegro: W kategorii Uroda bardzo dużego znaczenia nabiera inspiracyjność [FBK 2023] Klientom poszukującym produktów z kategorii Uroda zależy na jakości, składnikach i efektywności. Natomiast w przypadku Zdrowia, priorytetem jest bezpieczeństwo i skuteczność produktu — tak mówi tzw. zdrowy rozsądek. Czy na pewno? Na to pytanie odpowiedziała podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023 Agnieszka Zychora, Head Of Group Category Health & Beauty w Allegro. 23.10.2023
E-commerce Katarzyna Czuchaj-Łagód, Mobile Institute: Polska jest rynkiem dojrzałym, jeśli chodzi o e-commerce [FBK 2023] Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie rośnie, co świadczy o naszej miłości do zakupów online. Wygoda, szeroki wybór, atrakcyjne promocje i dostawa do drzwi to czynniki, które przyciągają coraz więcej klientów. To nie tylko sposób na oszczędność czasu, ale także na korzystne okazje i bezpieczne zakupy w sieci. O tym, jak rynek e-commerce wygląda obecnie, opowiadała podczas Forum Branży Kosmetycznej Katarzyna Czuchaj-Łagód, ... 23.10.2023
Marketing i media Katarzyna Zielińska, Performance Media: Marki będą musiały robić kontent wartościowy i dostosowany do języka swoich odbiorców [FBK 2023] Trudno wyobrazić sobie dziś świat bez Instagrama czy Tik Toka. O roli i przyszłości mediów społecznościowych w promocji marek mówiła Katarzyna Zielińska, Corporate Social Media Business Strategy w Performance Media podczas debaty "Od natury do metaprzestrzeni – beauty trendy przyszłości. Wyzwania, zagrożenia, szanse dla polskiego sektora kosmetycznego" na Forum Branży kosmetycznej 2023. 23.10.2023
Producenci Ewa Blocher, Dax Cosmetics: Producenci walczą o serca i umysły konsumentów, ale od wielkości firmy zależy sposób tej walki [FBK 2023] Producenci muszą sprostać wymaganiom konsumentów. Jednak to jak do nich podejdą zależy od wielkości firmy. Startup może pozwolić sobie na budowę momentum brands, który za chwilę zniknie, gdy trendy się zmienią. Duże firmy i korporacje muszą myśleć długofalowo. Działają wolniej, bardziej rozważnie wybierając z mnogości trendów to, co pasuje do wartości jej marek i długookresowej strategii – wyjaśniła Ewa Blocher, ... 20.10.2023
Prawo Justyna Żerańska, KosmetyczniPL: Kto jak nie my! Branża jest w stanie dostosować się do wszelkich zmieniających się okoliczności [FBK 2023] Branżę kosmetyczną czekają liczne wyzwania legislacyjne. Nie do końca jeszcze wiadomo jaki kształt one osiągną, co sprawia, że trudno się do nich przygotować. Jednak firmy w Polsce już nie raz pokazały, że umieją dostosować się do zmian i to daje im przewagę konkurencyjną – mówiła Justyna Żerańska, senior regulatory affairs manager w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego KosmetyczniPL podczas Forum Branży ... 20.10.2023
Drogerie Edyta Kresińska, Drogerie Jawa: Dobrze zarządzany biznes musi analizować każdy centymetr półki. Pomocny jest w tym kanał e-commerce [FBK 2023] Dobrze zarządzany biznes musi analizować każdy centymetr półki – pod względem wolumenów sprzedaży, marży, konkurencyjności oferty. Pod uwagę trzeba też wziąć wszystko, co może zainteresować klienta – nowości, innowacje, ciekawe niszowe marki. Ich wprowadzanie stało się mniej ryzykowne odkąd mamy możliwości testowania ich w kanale e-commerce – mówiła Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu w Drogeriach Jawa ... 20.10.2023
Rynek i trendy Bartosz Bobczyński, Deloitte Central Europe: W branży kosmetycznej można spodziewać się przejęć [FBK 2023] Sektor beauty jest bardziej odporny na kryzysy niż inne, ale nie oznacza to, że kondycja branży nie może być lepsza – mówił Bartosz Bobczyński, Lider Consumer Industry w Deloitte Central Europe podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023. 20.10.2023
Rynek i trendy Agnieszka Plencler, Fundacja Forum Konsumentów: Kto przyzwyczaił klienta do ogromu obietnic? Wy! [FBK 2023] Konsumenci mają mnóstwo oczekiwań — kosmetyki mają być eko, bio, wegańskie, cruelty-free, naturalne, high-tech... nie da się spełnić wszystkich wymagań klientów i klientek, ale przede wszystkim nie można im nadal obiecywać wszystkiego naraz. O tym opowiedziała Agnieszka Plencler, prezeska Fundacji Forum Konsumentów, na Forum Branży Kosmetycznej 2023. 19.10.2023
Biznes Małgorzata Greszta, Polski Pakt Plastikowy i CSR Consulting: Wszyscy są pro-CSR, ale tylko deklaratywnie [FBK 2023] Działania CSR — to bardzo modny termin, którego używa wiele marek w swojej komunikacji, ale co to tak naprawdę znaczy? Czy faktycznie brand, który deklaruje bycie odpowiedzialnym społecznie, wie w ogóle, co za takim stwierdzeniem powinno pójść? O tym opowiedziała na Forum Branży Kosmetycznej 2023 Małgorzata Greszta. 19.10.2023
Rynek i trendy Paweł Pietruszka, managing director, Europe Distribution Group: W ciągu ostatniego roku kosmetyki licencyjne dla dzieci kupiło 6,8 proc. gospodarstw domowych [FBK 2023] Paweł Pietruszka, managing director Europe Distribution Group, podzielił się podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023 swoją wiedzą na temat kategorii produktów licencyjnych. EDG jest dystrybutorem kosmetyków dla dzieci m.in. pod marką Psi Patrol. 19.10.2023
Forum branży kosmetycznej Barbara Nesterowicz, Katarzyna Waszek, Nielsen IQ: 95 proc. konsumentów otworzyło się na nowe strategie zakupowe. Zyskuja na tym marki kosmetyczne Ostatnie trzy lata były dla branży FMCG niewiarygodnie trudne. Kolejne będą równie wymagające – uważają Barbara Nesterowicz, client business partner oraz Katarzyna Waszek, kierownik zespołu analiz dla klientów detalicznych z firmy badawczej NielsenIQ. Dlatego podczas swojego wystąpienia na Forum Branży Kosmetycznej 2023 zwróciły uwagę na pięć trendów, których znajomość może być przydatna dla uczestników rynku, a ... 19.10.2023
Eksport Jakub Makurat, Ebury: W krajach Zatoki Perskiej rynek kosmetyczny ma niezwykłe perspektywy, ale Afryka pozostaje nieodkryta [FBK 2023] W krajach Zatoki Perskiej rynek kosmetyczny ma niezwykłe perspektywy, ta destynacja była wskazywana w większości w polskich programach finansowania. Sporo polskich firm trafia do Dubaju na Arab Health i sporo polskich firm wybiera rynek okolicy Zatoki Perskiej jako wymarzony kierunek rozwoju swojego eksportu kosmetycznego. To, co polscy producenci ignorują, to Afryka, zwłaszcza zachodnia. O perspektywach handlu kosmetykami w tym regionie ... 19.10.2023
Marketing i media Anna Wochna, SunewMed+: Jedynym zabezpieczeniem przed tzw. dramą we współpracy z influencerami jest odpowiednio skonstruowana umowa [FBK 2023] Blanka Lipińska, Małgorzata Socha, Umalowana, Marcelina Zawadzka... te i inne celebrytki promują markę SunewMed+. O tym, kto promuje ten brand, jak te osoby są dobierane, i w jaki sposób uniknąć kłopotów we współpracy z influencerami odpowiedziała Anna Wochna, prezeska i właścicielka SunewMed+ podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023. 19.10.2023
Rynek i trendy Katarzyna Konkel, Omnisense, Schwitzke & Górski: Są kategorie, które zginą, jeśli nie będzie ich w dyskontach – Firma nie powinna zakładać, że konsument będzie wkładał jakikolwiek dodatkowy wysiłek, aby znaleźć produkty. Kluczowa jest dostępność – mówiła Katarzyna Konkel, CEO w Omnisense i dyrektor ds. strategii Customer Experience w Schwitzke Górski podczas debaty „Kosmetyki w handlu – strategie asortymentowe i sprzedażowe na przyszłość” na Forum Branży Kosmetycznej 2023. 19.10.2023
Handel Klaudia Rudewicz, Ambra, Eurocash: Kanał niezależny ma się dobrze, chociaż musi walczyć z kosztami i legislacją [FBK 2023] Zdaniem Klaudii Rudewicz, dyrektor generalnej Ambry, spółki z grupy Eurocash, obecna rola producentów nie może ograniczać się tylko do stworzenia produktu, ale ważna jest współpraca z detalistą w kontekście sprzedaży. – Kanał niezależny boryka się z rosnącymi kosztami i legislacją. Mimo wszystko cały czas ma się bardzo dobrze. Nasi klienci wygrywają bliskością, relacją i elastycznością – podkreślała podczas ... 19.10.2023
Rynek i trendy Rafayel Asatryan, Serpol-Cosmetics: marki własne mogą zdobyć nawet 90 proc. udziału w kategorii [FBK 2023] Udział marek własnych w rynku jest kluczowy, ponieważ oferują one atrakcyjne ceny. Dzięki eliminacji pośredników i kosztów marketingu, mogą dostarczyć produkty wysokiej jakości po konkurencyjnych cenach, co przyciąga świadomych cenowo klientów i zwiększa konkurencyjność rynku. O tej kwestii wypowiedział się podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023 Rafayel Asatryan, general manager Serpol-Cosmetics. 19.10.2023
Biznes Dolores Greń: droga do celu powinna iść przez serce konsumenta [FBK 2023] Dzisiaj ważne jest to, czy konsument widzi wartość, czy nas wybierze — mówi Dolores Greń o odmienianej obecnie przez wszystkie wypadki strategii. Najlepsza bowiem strategia sprzedażowa jest próżnym wysiłkiem, jeśli konsument nie widzi wartości w zakupie danego towaru. 19.10.2023
Forum branży kosmetycznej Magdalena Grabowska, Ziko Dermo: W e-commerce inwestujemy w kontent, co jest udana próbą przeniesienia doświadczeń z drogerii stacjonarnej [FBK 2023] Ziko Dermo swój kanał e-commerce zbudowało podczas pandemii. Dziś obroty w e-sklepie stanowią już 20 proc. całkowitej sprzedaży. Udało się to osiągnąć dzięki rozwiązaniom, które w online pozwoliły oddać klimat sklepów stacjonarnych, w których wielką uwagę przykładamy do komunikacji z klientem – mówiła Magdalena Grabowska, dyrektor marketingu Ziko Dermo, podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023. 19.10.2023
Forum branży kosmetycznej Michał Kwapisz, Kinesso: Kanały online i offline muszą ze sobą współpracować [FBK 2023] W świecie offline, klient który do nas przychodzi potrzebuje być zaopiekowany w zupełnie innym wymiarze niż w sklepie online - mówił Michał Kwapisz z firmy Kinesso podczas debaty: "Beauty e-commerce i technologie jutra" na Forum Branży Kosmetycznej 2023. 19.10.2023
Rynek i trendy Jak zmieniają się konsumenci produktów kosmetycznych? Cena to nie wszystko [FBK 2023] Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Blix oraz Kamila Sondej, digital research executive w firmie Kantar na Forum Branży Kosmetycznej 2023 mówili o tym, jak zmieniają się konsumenci kosmetyków. Okazuje się, że w kosmetykach cena to nie wyłączny czynnik zakupowy. 19.10.2023