Sieci i centra handlowe
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.
21.01.2025
Sieci i centra handlowe
Coop kończy współpracę z The Body Shop w Szwajcarii; 33 sklepy znikną z rynku
Szwajcarski gigant detaliczny Coop ogłosił, że nie przedłuży umowy franczyzowej z marką kosmetyczną The Body Shop. Decyzja ta oznacza zamknięcie wszystkich 33 sklepów tej brytyjskiej marki w Szwajcarii. Franczyza wygaśnie 20 maja 2025 roku, a Coop już planuje nowe zastosowanie dla zwolnionych powierzchni handlowych.
20.01.2025
Sieci i centra handlowe
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.
20.01.2025
Sieci i centra handlowe
Dystrybutorzy rynku mody i beauty łączą siły w działaniach na rzecz klimatu
About You Group, Yoox Net-A-Porter i Zalando łączą siły z Asos, Boozt i Selfridges w ramach inicjatywy edukacyjnej Fashion Leap For Climate. Do programu będzie miało dostęp blisko sto marek partnerskich.
20.01.2025
Sieci i centra handlowe
Pepco planuje dynamiczną ekspansję – 300 nowych sklepów do końca 2025 roku
Grupa Pepco ogłosiła ambitne plany rozwoju, które zakładają otwarcie 300 nowych sklepów do końca 2025 roku. Rozwój ten skoncentruje się głównie na marce Pepco oraz na ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej. To kontynuacja dynamicznej strategii, której efektem było uruchomienie aż 331 nowych lokalizacji w roku finansowym 2024.
16.01.2025
Sieci i centra handlowe
Nowy sklep Rituals Cosmetics w Złotych Tarasach otwarty już niebawem
Już 22 stycznia 2025 roku o godzinie 9:00 marka Rituals Cosmetics otworzy swój najnowszy sklep w prestiżowym centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. W dniu otwarcia przewidziano wyjątkowe atrakcje i promocje dla pierwszych klientów.
16.01.2025
Sieci i centra handlowe
The Body Shop wychodzi z Polski: kiedy zamkną się ostatnie sklepy?
Brytyjska marka kosmetyczna The Body Shop ogłosiła wycofanie się z polskiego rynku. Decyzja ta wpisuje się w szerszy kontekst globalnych problemów finansowych firmy, która w ostatnich latach zmagała się z trudnościami na wielu rynkach. Zamknięcie działalności w Polsce nastąpi 22 lutego 2025 roku.
14.01.2025
Sieci i centra handlowe
Lidl otwiera swój własny outlet. Gdzie?
Niemiecka sieć supermarketów Lidl uruchomiła swój pierwszy sklep typu outlet w Czechach. Nowy punkt znajduje się w praskim parku handlowym Štěrboholy i oferuje produkty nienależące do kategorii spożywczej z rabatami sięgającymi nawet 70 proc.
13.01.2025
Sieci i centra handlowe
2024 to był rekordowy rok dla inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce
Wzrost wartości inwestycji w nieruchomości komercyjne w 2024 roku przekroczył wszelkie oczekiwania. Łączna wartość transakcji wyniosła ponad 4,5 miliardów euro, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do 2023 roku, kiedy to rynek osiągnął wartość zaledwie 2 mld euro. Zdaniem ekspertów z CBRE, takie wyniki to efekt korzystnych warunków ekonomicznych oraz zmieniających się cen na rynku nieruchomości.
09.01.2025
Sieci i centra handlowe
Primark inwestuje w Polsce: trzy nowe sklepy i 25 milionów euro na rozwój
Primark zapowiada dynamiczny rozwój swojej sieci sklepów w Polsce, ogłaszając inwestycję o wartości ponad 25 milionów euro. Marka planuje otwarcie trzech nowych lokalizacji, które zwiększą liczbę sklepów w kraju do 10 oraz poszerzą całkowitą powierzchnię handlową o ponad 25 proc.
09.01.2025
Sieci i centra handlowe
Trzy największe problemy na linii klient-sklep wolnocłowy; jak nie wejść na pole minowe
Sklepy duty free, znajdujące się na lotniskach, mimo handlowania w większości tymi samymi produktami co rynek lokalny, zasadniczo różnią się od nich wieloma aspektami biznesu. Oczywiście, ten kanał sprzedaży nie jest wolny od przeszkód, utrudniających klientom komfortowe i bezproblemowe zakupy. Co więcej, ze względu na ich wyjątkowy charakter owe przeszkody bywają nieoczywiste zarówno dla klientów, jak i operatorów sklepów.
09.01.2025
Sieci i centra handlowe
The Body Shop zamyka podwoje w Brazylii
Brytyjska marka kosmetyczna The Body Shop ogłosiła zamknięcie swojej działalności w Brazylii. Po dziesięciu latach obecności na tym rynku firma poinformowała o swojej decyzji w emocjonalnym wpisie na Instagramie opublikowanym 2 stycznia 2025 roku.
08.01.2025
Sieci i centra handlowe
Action ostrzega konsumentki i konsumentów: ten puder dla dzieci należy zwrócić do sklepu
Action informuje, że dostawca, firma 151 Products Ireland, ogłosiła wycofanie ze sprzedaży pudru dla dzieci Nuagé bez talku (284 g) z powodu przekroczenia dopuszczalnego limitu drobnoustrojów. Klienci proszeni są o zwrot produktu, który mógł stanowić zagrożenie dla zdrowia.
27.12.2024
Sieci i centra handlowe
Lokalnie a globalnie — różnice między kosmetycznym rynkiem lokalnym i travel retail
W 1947 roku Brendan O‘Regan otworzył pierwszy sklep typu Duty Free na lotnisku Shannon w Irlandii. 77 lat później, branża travel retail jest potężna, różnorodna, i dochodowa jak nigdy wcześniej, a perfumy i kosmetyki odpowiadają za ponad 38 proc. wagi całego biznesu. Z uwagi na specyficzne lokalizacje punktów sprzedaży, limitowany do nich dostęp oraz moment, w jakim klienci mogą dokonać w nich zakupu, charakter tego rynku ...
27.12.2024
Sieci i centra handlowe
The Body Shop wraca na prostą; sieć osiągnęła 2 miliony funtów zysku w 100 dni
Po trzech miesiącach od uratowania przed upadłością The Body Shop powróciło do zysków. Nowy właściciel i dyrektor generalny, Charles Denton, poinformował pracowników o osiągnięciu 2 milionów funtów zysku w pierwszych 100 dniach pod nowym zarządem. Sprzedaż w tym okresie wyniosła 28 milionów funtów.
23.12.2024
Sieci i centra handlowe
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?
17.12.2024
Sieci i centra handlowe
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 ...
10.12.2024
Sieci i centra handlowe
Usługi oraz zdrowie i uroda odnotowały największe obroty w centrach handlowych we wrześniu
Z opublikowanego raportu PRCH za wrzesień wynika, że obroty najemców w centrach handlowych pozostały na poziomie ubiegłego roku. Najlepsze wyniki odnotowano w kategoriach: usługi oraz zdrowie i uroda.
10.12.2024
Sieci i centra handlowe
Action zwiększa sprzedaż o prawie 21 proc. i otwiera kolejne sklepy w Europie
Po trzech kwartałach 2024 roku sieć Action odnotowała znaczący wzrost sprzedaży netto, osiągając 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka dynamicznie rozwija się w Europie, otwierając nowe sklepy i inwestując w zrównoważony rozwój.
15.11.2024
Sieci i centra handlowe
W Polsce przybywa komercyjnych powierzchni handlowych. Parki handlowe w czołówce komercjalizowanych obiektów
Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany na polskim rynku handlowym. Do użytku oddano aż 37 nowych obiektów handlowych, a 12 zostało rozbudowanych. Poniżej przybliżamy szczegóły dotyczące najnowszych inwestycji oraz kluczowe dane liczbowe, które obrazują rozwój tego sektora.
13.11.2024
Handel
Super-Pharm wśród najbardziej innowacyjnych retailerów w Polsce
Sieć Super-Pharm została uznana za najbardziej innowacyjną w segmencie drogeryjnym w rankingu Blix Awards – Wybór Konsumentów, w którym firmy handlowe oceniało blisko 140 tys. konsumentów. Super-Pharm znalazła się również w gronie laureatów rankingu Drogeria Roku 2024 oraz ze specjalną statuetką przyznaną przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych za rynkowy debiut nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.
06.11.2024
Sieci i centra handlowe
Ile powierzchni handlowej powstanie w Polsce w najbliższych latach?
W Polsce jest ciągle duże zapotrzebowanie na nowoczesne powierzchnie handlowe, a najemcy walczą o najlepsze lokalizacje. Czy mogą liczyć na nowe inwestycje?
05.11.2024
Sieci i centra handlowe
Klienci Sinsay proszeni są o zaprzestanie korzystania z produktów kosmetycznych i ich zwrot — zobacz, o które kosmetyki chodzi
Marka Sinsay wycofuje ze sprzedaży wybrane produkty, które nie spełniają jej standardów jakości. Klienci posiadający produkty o numerach index 3648U-33X, 3648U-22X, 3648U-11X, 7698P-MLC oraz 7938R-MLC są proszeni o zaprzestanie ich użytkowania i dokonanie zwrotu według wskazanej procedury.
05.11.2024
Sieci i centra handlowe
Woolworth rozszerza sieć sklepów w Polsce – 12 nowych placówek jeszcze w 2024 roku
Niemiecki dyskont Woolworth, specjalizujący się w sprzedaży odzieży i wyposażenia wnętrz, zapowiada dalszy rozwój na polskim rynku. Do końca roku planuje otworzyć 12 nowych placówek w różnych miastach Polski. Sieć stale rozszerza swój zasięg, a w przyszłości planuje mieć w Polsce więcej sklepów niż na rodzimym rynku.
05.11.2024
22. styczeń 2025 08:25