Opakowania
Ekologiczne opakowania. Oczekiwania kontra rzeczywistość
Opakowanie ma być dziś ekologiczne, ale też „miłe dla oka”, musi przyciągać uwagę, ale jednocześnie powinno cechować się prostotą. Ma przy tym pełnić funkcję ochronną ale jednocześnie być „cichym sprzedawcą” i odpowiedzią na obowiązujące trendy. A podstawowe pytanie brzmi: czym tak naprawdę ekologiczne opakowanie jest - pisze dla nas Justyna Kierzkowska-Grzyb, ekspertka w branży etykiet i opakowań.
18.11.2024
Opakowania
Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań
Nowe biblioteki kolorów Monobloc w systemie PantoneLIVE to rozwiązanie, które ułatwia markom kosmetycznym i producentom opakowań precyzyjne odwzorowanie kolorów na aluminiowych opakowaniach. Dzięki współpracy Pantone, X-Rite i Sun Chemical, proces projektowania, testowania i produkcji kolorowych opakowań stanie bardziej przewidywalny i przyjazny środowisku.
07.11.2024
Opakowania
Farouk Systems Polska z nagrodą Art of Packaging Professional za opakowanie dla marki Bioelixire
Na początku września rozdane zostały nagrody Art of Packaging Professional w kategoriach: “Etykieta”, “Opakowanie i Etykieta Cyfrowa”, “Flekso”, “Freestyle”, “POS”, “Pragnienia”, “Premium”, “Smak”, “Uroda” i “Eko”. Wśród nominowanych znalazły się m.in. takie marki, jak Lotte Wedel, Hochland Polska, Nestle Polska, Muzk Management czy CEDC International.
16.09.2024
Rynek i trendy
Pokolenie Alfa, zagrożenia i szanse AI, zielona rewolucja w beauty – wyzwania i cele. Forum Branży Kosmetycznej 2024 już 24 października!
Już 24 października w Warszawie odbędzie się 12. edycja Forum Branży Kosmetycznej. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których zaprosiliśmy znakomitych ekspertów.
09.09.2024
Biznes
BASF dzieli się wiedzą z zakresu zrównoważonego rozwoju
BASF organizuje Dni Zrównoważonego Rozwoju. Klienci, partnerzy firmy i inni uczestnicy rynku mogą wziąć udział w bezpłatnych wykładach online i zainspirować się, jak sami mogą rozpocząć lub prowadzić zieloną rewolucję w swoich firmach.
02.09.2024
Opakowania
Nowa technologia opakowaniowa: AggiePol potencjalnym rozwiązaniem problemu mikroplastików
Branża kosmetyczna od dawna była krytykowana za wprowadzanie mikroplastików do środowiska, ale brytyjska firma Teysha Technologies twierdzi, że znalazła rozwiązanie. Nowy materiał o nazwie AggiePol może zrewolucjonizować rynek, eliminując tysiące ton szkodliwych substancji z kosmetyków.
30.08.2024
Opakowania
Unilever, USAID oraz EY tworzą The CIRCLE Alliance, by ograniczyć zużycie plastiku
Według szacunków Organizacji Narodów Zjednoczonych, każdego roku do oceanów trafia 11 milionów ton plastiku, a prognozy wskazują, że w ciągu najbliższych 20 lat wskaźnik ten ulegnie potrojeniu. Z tego powodu Unilever, USAID i EY stworzyły inicjatywę CIRCLE, której celem jest wspieranie gospodarki o obiegu zamkniętym.
29.08.2024
Opakowania
Keralla Research: 76 proc. firm z branży opakowaniowej w Polsce boryka się z problemem zamrożonych środków w nieopłaconych fakturach. Co jeszcze je trapi?
Polska branża opakowaniowa mierzy się z wieloma wyzwaniami, od rosnących kosztów surowców i energii po nowe regulacje prawne dotyczące zrównoważonego rozwoju. Badanie Keralla Research przeprowadzone na zlecenie Bibby Financial Services wskazuje na konieczność poszukiwania nowych źródeł przychodów oraz dostosowywania się do dynamicznie zmieniających się oczekiwań konsumentów.
29.07.2024
Opakowania
Czy ekologiczne opakowania kosmetyków mają znaczenie dla konsumentów?
Zwracam uwagę na to, czy opakowania kosmetyków nadają się do recyklingu, ale nie kieruję się tym przy zakupach – to jedna z odpowiedzi w badaniu dotyczącym zwyczajów zakupowych Polaków. Jesteście zdziwieni?
11.06.2024
Opakowania
Benjamin Punchard, Mintel: bazujmy na aspekcie ludzkim, nawet jeśli używamy sztucznej inteligencji do projektowania opakowań
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje przemysł opakowań, przynosząc korzyści na każdym etapie cyklu życia produktu – od projektowania, przez produkcję, aż po utylizację. Dzięki AI możliwe jest tworzenie bardziej kreatywnych, spersonalizowanych i efektywnych opakowań, które lepiej odpowiadają na potrzeby konsumentów i mają mniejszy wpływ na środowisko. Benjamin Punchard, Global Packaging Insights Director w Mintel, ...
14.05.2024
Opakowania
Cosmetics Europe zawiedzione zapisami w tekście rozporządzenia PPWR przyjętym przez Parlament Europejski. Polskie firmy: jest wiele pytań i niewiadomych
Parlament Europejski przyjął ostatecznie tekst rozporządzania w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych PPWR. Do niektórych zapisów rozporządzenia już krytycznie odniosło się Cosmetics Europe – europejskie stowarzyszenie reprezentujące kilka tysięcy firm i narodowych stowarzyszeń działających w branży kosmetycznej.
29.04.2024
Opakowania
Mintel: tradycja idzie w parze z nowoczesnością, jeśli chodzi o opakowania produktowe
W obliczu rosnącej świadomości ekologicznej, branża kosmetyczna (BPC) przyjmuje innowacyjne podejście do projektowania opakowań, które jest równocześnie proste, eleganckie i funkcjonalne. Mintel przewiduje, które trendy będą dyktowały kolejne działania w przemyśle opakowaniowym.
26.04.2024
Opakowania
Unia zaostrza przepisy; koniec produktów w jednorazowych opakowaniach. Czy to koniec próbek kosmetyków?
Unia Europejska podejmuje działania przeciwko kryzysowi plastikowemu. Parlament Europejski uchwalił przepisy mające na celu ograniczenie ilości opakowań plastikowych, które oczekują teraz na akceptację Rady. W wyniku tych zmian, z oferty sklepowej znikną między innymi warzywa i owoce pakowane w plastikową folię oraz jednorazowe opakowania na keczupy, sosy czy kosmetyki, np. hotelowe.
26.04.2024
Opakowania
Boop: Ponad 10 proc. produktów kosmetycznych ląduje na wysypiskach
Według nowych statystyk ponad 10 proc. produktów kosmetycznych marnuje się w łańcuchach dostaw marek, co oznacza, że co roku produkty ulegają zniszczeniu o oszałamiającej wartości 4,8 miliarda dolarów (3,8 miliona funtów). Nowy raport zrównoważonego sklepu internetowego Boop wykazał również, że nadprodukcja odpowiada za 6,2 proc. tych odpadów, a 4 proc. pochodzi z produktów wyrzuconych ze względu na uszkodzenie lub ...
05.04.2024
Opakowania
Co-packing dla branży beauty - realne korzyści niezależnie od skali biznesu
Niewystarczające zasoby ludzkie i technologiczne to powtarzający się problem na drodze rozwoju małych i średnich biznesów. Rosnące wolumeny, wejście na nowe rynki lub do nowych kanałów sprzedaży wymagają zmiany strategii handlowej. To z kolei przekłada się na zarządzanie produkcją, która musi sprostać tym wyzwaniom. Outsourcing usług i współpraca z niewielkimi podmiotami może doraźnie pomóc, ale na pewnym etapie ...
18.03.2024
Opakowania
Rozporządzenie opakowaniowe PPWR – obowiązki dla producentów, importerów i dystrybutorów kosmetyków oraz dostawców opakowań
Rozporządzenie dotyczące opakowań i odpadów opakowaniowych PPWR nałoży na producentów kosmetyków szereg obowiązków dotyczących ekoprojektowania, recyklingu, oznaczania opakowań oraz przechowywania dokumentacji. Jednak nie tylko będą to obowiązki producenta. Również importerów i dystrybutorów kosmetyków – wszystkich, którzy uczestniczą w łańcuchu dostaw. W przekrojowym artykule zagadnienia te omawia dr Ewa Starzyk, ...
21.02.2024
Opakowania
Gdzie wyrzucić przeterminowane kosmetyki i opakowania po kosmetykach?
Właściwe segregowanie odpadów nadal nastręcza sporo pytań — nie inaczej jest z kosmetykami. Wiele osób nadal nie wie, gdzie wyrzucić kosmetyki przeterminowane, jak pozbyć się buteleczki po lakierze do paznokci, i czy butelka po szamponie powinna trafić do śmieci „suchych” czy zmieszanych.
23.01.2024
Opakowania
Wiceminister klimatu i środowiska: będą dodatkowe konsultacje w kwestii kaucji plastikowej
Anita Sowińska, wiceminister klimatu i środowiska, poinformowała PAP, że planowane są dodatkowe konsultacje z przedstawicielami branży dotyczące ustalenia wysokości kaucji, która miałaby być doliczana do np. jednorazowych plastikowych butelek. Obecnie obowiązujące rozporządzenie przewiduje stawkę wynoszącą 50 groszy, jednak niektórzy przedstawiciele branży sugerują, że właściwą kwotą powinien być 1 złoty.
22.01.2024
Opakowania
Orlen będzie wytwarzał recyklaty do produkcji opakowań kosmetycznych
Orlen wchodzi w międzynarodowy projektu Nextloopp, którego celem jest rozwój i komercjalizacja technologii recyklingu oraz wytwarzania wysokiej jakości cyrkularnego polipropylenu (rPP) z odpadów konsumenckich spełniającego restrykcyjne wymogi stawiane materiałom, które mają kontakt z żywnością oraz kosmetykami. W projekcie Nextloopp działa ponad 50 firm, w tym tacy giganci kosmetyczni, jak L’Oréal.
10.01.2024
Opakowania
Niemal połowa konsumentów czyta etykiety na kosmetykach przed zakupem. Jakich informacji poszukują? [WYPOWIEDŹ EKSPERTA]
Etykieta, choć w założeniu ma funkcję informacyjną, jest też kluczowym elementem budującym tożsamość marki. Wpływa na postrzeganie produktu przez konsumenta. Im staranniej jest wykonana, tym bardziej atrakcyjny staje się produkt dla potencjalnego nabywcy. Równocześnie, projektanci etykiet balansują na cienkiej granicy pomiędzy minimalizmem, a bogactwem informacji, starając się osiągnąć równowagę między klarownością ...
21.12.2023
Opakowania
Dozownik all-plastic – nowość w ofercie Polpak Packaging!
Czy więcej plastiku to przepis na mniej plastiku?
Choć brzmi to nielogicznie, właśnie takie działanie w niektórych przypadkach może pomóc zmniejszyć ilości zalegających odpadów, a zwiększyć odsetek produktów nadających się do recyklingu i tym samym zawróconych do ponownego użytku.
18.12.2023
Opakowania
Greenpeace: ślad plastikowy Unilevera, mimo zapewnień, nie zmniejszył się w ogóle
Greenpeace opublikował raport, w którym utrzymuje, że ślad plastikowy Unilever w ogóle się nie zmniejszył, odkąd firma zobowiązała się do stosowania „mniej plastiku, lepszego plastiku lub w ogóle go nie stosować” oraz do ograniczenia o połowę zużycia pierwotnego plastiku do 2025 roku.
01.12.2023
Targi i konferencje
Eko opakowania – jedno z największych wyzwań dla przemysłu kosmetycznego [KONFERENCJA]
Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? – jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym” – to temat przewodni konferencji organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, która odbędzie się już 1 grudnia 2023 w Warszawie.
27.11.2023
Opakowania
Moja Gazetka: Polki i Polacy częściej wolą kupić produkt w ładnym opakowaniu niż w przyjaznym dla środowiska
Opakowania produktów, mimo że mogą wydawać się tylko powierzchniowym elementem, mają znaczenie o wiele większe niż można by przypuszczać. Stanowią nie tylko narzędzie marketingowe dla producenta i medium przekazu informacji, ale także stanowią często istotny aspekt z perspektywy ekologii, co może stanowić problem na etapie przetwarzania odpadów.
03.11.2023
20. listopad 2024 13:51